Start oficial pentru reluarea lucrărilor pe primul lot al Drumului Expres Craiova – Pitești. CNAIR a predat constructorului Ozaltin (Turcia) amplasamentul șantierului pe Lotul Craiova – Robănești, lot cu o lungime de 18 km executat în procent de 57% (la rezilierea contractului cu Tirrena Scavi în decembrie 2022).
Asocierea Ozaltin Insaat Ticaret VE Sanayi A.S (lider) – Strade Bauunternehmung SRL – Visio Construction Works SRL are la dispoziție 3 luni pentru organizarea de șantier și încă 15 luni pentru execuția lucrărilor. În această asociere sunt și doi constructori din România: Strade Bauuternehmung SRL din Craiova respectiv Visio Construction Works din București (detalii aici).
Constructorul Ozaltin este la prima lucrare pentru infrastructura mare în România, în prezent având în execuție modernizarea DN 6 Alexandria – Craiova, un tronson de aproape 50 de kilometri Roșiori – Caracal care ar fi trebuit terminat la sfârșitul anului, dar a primit o extensie pentru iulie 2024.
„Deja au început procedurile pentru predarea amplasamentului, antreprenorul are un termen pentru organizarea de șantier și aprovizionare de materiale, dar deja a demarat aceste proceduri. În următoarea perioadă vom vedea utilajele în șantier trecând la execuția pentru finalizarea lucrărilor”, a precizat pentru Digi24 Cristi Tudor, purtătorul de cuvânt al Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Craiova. Pentru supervizarea contractului cu Ozaltin, CNAIR a scos la licitație un contract, iar ofertele pot fi depuse până pe 16 octombrie (detalii aici).
Dacă Ozaltin reușește să termine lucrările pe Lotul 1, UMB pe Lotul 4 DEx12, iar Aktor pe Lotul 3 de pe Autostrada A0 București Sud, atunci la sfârșitul anului viitor s-ar putea circula fără întrerupere de la Craiova la București și până la Constanța așa cum a promis (inclusiv în 2022 pentru 2023) ministrul Sorin Grindeanu. UMB este la doar 25% pe lotul 4, dar la primăvară ar putea mobiliza resursele de pe Lotul 3.