Grindeanu insistă cu legătura „cap-coadă” Craiova – București – Constanța în 2024, deși același lucru promitea anul trecut pentru 2023 / Ce arată termenele contractelor pentru cele trei loturi care lipsesc

Grindeanu pe Autostrada Ford

De la Craiova la Constanța „cap-coadă” pe Drum Expres și Autostradă în 2024, promite din nou ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. Marți, pe șantierul A7 de la Mizil, ministrul Grindeanu a dat asigurări că anul viitor se va putea circula de la Craiova la Constanța „pe autostradă”, deși legătura era promisă încă din mai 2022 pentru sfârșitul acestui an (detalii aici).

„Ideea este ca la anul, de la Craiova până la Constanța, cel puțin pe această variantă sudică (n.r via Autostrada A0) să se poată circula pe Autostradă”, a spus marți, 12 septembrie 2023, ministrul Grindeanu.

„Eu în toată această perioadă m-am ferit să îmi iau angajamente că facem cincinalul în patru ani și jumătate. Pe A0 pe partea sudică avem trei tronsoane, de asemenea pe Drumul Expres Craiova – Pitești, anul viitor se va circula pe întreg drumul, pe toate cele patru tronsoane de la Craiova la Pitești, cap coadă, nu pe bucățele. De asemenea, pe A0 se va face o legătură directă, cine vine dinspre Pitești nu mai intră în București mergi pe A0 spre Constanța. Din trei tronsoane două merg foarte bine. Pe lotul 3 ritmul nu mă mulțumește, dar asta nu înseamnă că nu termină la anul, conform contractului. Am avut o discuție joi cu administratorul companiei (n.r. Aktor) și i-am atras atenția că avem certificate intermediare la fiecare 30 de zile. Dacă nu îți faci treaba primești certificat negativ și se interzice participarea la licitații în următorii 3 ani”, a explicat în mai 2022 Grindeanu.

Ce s-a întâmplat pe Drumul Expres DEx 12 și pe A0 Sud în 2022 și 2023

În decembrie 2022, CNAIR a reziliat contractul cu Tirrena Scavi pentru Lotul 1 al Drumului Expres, iar Ozaltin, noul constructor, are 18 luni termen pentru finalizarea lucrărilor Craiova – Robănești (3 luni organizare șantier și 15 execuție) pentru șantierul care se reia de la aproape 60% execuție. Apoi, UMB a contractat alte numeroase lucrări (270 doar pe Autostrada Moldovei/A1 Lugoj – Deva, Centura Timișoara) și are peste 450 de kilometri de Drum Expres și Autostradă în execuție, fiind cel puțin la capacitatea maximă, dacă nu cumva peste limită, deci în cel mai bun caz va termina cele mai multe lucrări la termen și nu înainte, cum ne-a tot obișnuit. Lotul 4 Colonești – Oarja A1 este la 25% execuție și nu este garantat pentru finalizare în aproxiamtiv un an cu tot cu legătura la A1. Nu în ultimul rând, Aktor a scăpat de rezilierea contractului pentru lotul 3 A0 Sud, dar lucrările la structuri nu avansează prea repede.

Ce trebuie să se întâmple pentru legătura Craiova – București – Constanța în 2024

Pentru legătura cap-coadă Craiova – București A0 Sud – Constanța, Ozaltin, UMB și Aktor trebuie să meargă „ceas”. Ozaltin poate lucra cu mobilizare bună în vara 2024 după ce termină modernizarea DN 6 Alexandria – -Craiova, iar în funcție de priorități UMB transferă resurse de pe lotul 3 Slatina – Colonești pe care ar putea să-l dea în trafic în decembrie. De asemenea nicio sincopă nu mai poate fi acceptată din partea Aktor care poate închide lucrările peste un an, dar în niciun caz în aprilie 2024, la ultima „păsuire” a CNAIR.

Comentarii

  1. Bal Bal, daca facem doua ore pe Centura Bucurestiului, geaba se scliviseste Pitesti-Craiova!
    Sii cu macaronarii tai, o sa se inchida PSD-ul si astia nu mai termina!

  2. Tudorele nu mai dezinforma. Craiova-Robanesti a ajuns la 57%. Parca e altceva decât 10% cum spui tu. Nu știi sau ești rău intenționat? Eu cred că știi……..

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *