Drumul Expres Craiova – Pitești: CNAIR a scos la licitație contractul pentru supervizarea lucrărilor pe Lotul 1 / Constructorul Ozaltin (Turcia) ar putea finaliza lucrările în toamna 2024

Drum-Expres-Lot-2-viteza-120 Sursa CNAIR

CNAIR a lansat o licitație pentru supervizarea lucrărilor pe primul lot al Drumului Expres Craiova – Pitești, tronson de 18 kilometri pe care îl va finaliza constructorul Ozaltin (Turcia). Lotul 1 Craiova – Robănești este la aproape 60% execuție, iar lucrările ar trebui reluate în această toamnă, termenul contractual de finalizare fiind de 18 luni, dar cu estimarea oficialilor din Ministerul Transporturilor de finalizare în toamna anului viitor (n.r Ministrul Sorin Grindeanu aprecia că în a doua jumătate a anului viitor se va circula cap-coadă de la Craiova la Constanța, deși Aktor de-abia trece de 50% pe lotul 3 al Autostrăzii A0 București Sud). Contractul semnat cu Ozaltin prevede un termen de 3 luni pentru organizarea de șantier și 15 luni pentru finalizarea lucrărilor, potrivit documentației CNAIR.

Contractul pentru supervizarea lucrărilor are o valoare cuprinsă între 13,9 și 16,4 milioane lei și o durată de 138 de luni, din care 18 pentru execuție și 120 garanție.

„Obiectul prezentului Contract de Servicii este furnizarea de servicii de supervizare de inalta calitate, atat in timpul perioadei de executie a lucrarilor, cat si pe parcursul perioadei de garantiei a lucrarilor, in vederea urmarii corectei utilizari a fondurilor disponibile si pentru a se asigura ca Antreprenorul executa lucrarile in conformitate cu obligatiile contractuale, in special in ceea ce priveste durata, cantitatea, calitatea si costul lucrarilor. Supervizorul va avea rolul de Supervizor conform prevederilor Condițiilor Contractului Executie lucrari Drum Expres Craiova – Pitesti Tronsonul 1 km 0+000 – km 17+700 – Relicitare”, potrivit informațiilor din SEAP. Prețul ofertei reprezintă 35% din punctajul total, iar ofertele pot fi depuse până pe 16 octombrie.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Lotul 1 are 15 pasaje și viaducte și două noduri rutiere:

Ozaltin lucrează la modernizarea DN 6 Alexandria – Craiova cu o mobilizare mai bună în ultimele luni. Potrivit site-ului companiei, Ozaltin a construit sectoare de 90 km lungime din Autostrada Gebze – Izmir cu tunel dublu de 1,7 km. În Asocierea OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S (lider) – STRADE BAUUNTERNEHMUNG SRL – VISIO CONSTRUCTION WORKS SRL, câștigătoarea contractului pentru lotul Craiova – Robănești (17 km) sunt și doi constructori din România: Strade Bauuternehmung SRL din Craiova respectiv Visio Construction Works din București. Constructorul din Dolj a avut în 2022 o cifră de afaceri de 65 milioane de lei, iar acționarul principal 99% este Constantin Postolache (date Confidas) tatăl lui Claudiu Postolache, despre care presa din județul Olt a scris că ar controla de fapt, firma.

Lotul 1 al Drumului Expres Craiova – Pitești, la 8 luni de la rezilierea contractului cu Tirrena Scavi:

UMB ar urma să finalizeze Lotul 3 Slatina – Colonești până la sfârșitul anului, dar condiționat de lucrările de la Jitaru și de vreme, iar până la sfârșitul anului viitor și lotul 4 Colonești – Oarja (legătura cu A1 București – Pitești), acum la aproape 30%. Însă pentru legătura completă Craiova – București – Constanța decisiv este lotul 3 de pe A0 Sud, lotul Aktor la puțin peste 50% execuție.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: