Din 2023 ( sfârșitul anului) se va circula ,,cap coadă” de la Craiova la Constanța pe Drumul Expres complet până la Pitești și pe toate cele trei loturi ale Autostrăzii de Centură București Sud (A 0) până la intrarea pe Autostrada Soarelui, a promis ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu într-un interviu la Digi24. Dacă pentru Drumul Expres Craiova -Pitești nu sunt îndoieli că UMB ar putea termina lucrările pe loturile 3 și 4, chiar în avans ( lotul 4 este la început), chiar și Tirrena Scavi ar reuși să termine lotul 1 cel târziu în vara anului viitor, în privința constructorului grec Aktor sunt mari semne de întrebare că pot recupera întârzierea majoră : stadiul fizic de execuție este de doar 9 % pe cei 18 kilometri dintre Bragadiru (DN 6) și Joița (A1), iar ritmul de lucru este prea lent.
Ministrul Transporturilor a anunțat că a avut o nouă discuție cu conducerea companiei din Grecia pentru a accelera mobilizarea pe șantier : ,,Eu în toată această perioadă m-am ferit să îmi iau angajamente că facem cincinalul în patru ani și jumătate. Pe A 0 pe partea sudică avem trei tronsoane, de asemenea pe Drumul Expres Craiova- Pitești, anul viitor se va circula pe întreg drumul, pe toate cele patru tronsoane de la Craiova la Pitești, cap coadă, nu pe bucățele. De asemenea, pe A 0 se va face o legătură directă, cine vine dinspre Pitești nu mai intră în București mergi pe A 0 spre Constanța. Din trei tronsoane două merg foarte bine. Pe lotul 3 ritmul nu mă mulțumește, dar asta nu înseamnă că nu termină la anul, conform contractului. Am avut o discuție joi cu administratorul companiei ( n.r. Aktor) și i-am atras atenția că avem certificate intermediare la fiecare 30 de zile. Dacă nu îți faci treaba primești certificat negativ și se interzice participarea la licitații în următorii 3 ani” a explicat Grindeanu.
Șansele de finalizare în 2023 pentru Lotul trei de pe A 0 (unde s-au emis penalizări atât pentru proiectare cât și pentru execuție) sunt destul de mici, potrivit Asociației Pro Infrastructură „Chiar dacă putem vorbi de motive obiective, independente de constructor, cum ar fi problemele cu aprovizionarea cu balast pentru terasamente, perioada iernii și nelipsitele case, păduri și rețele de utilități de pe drum, viteza grecilor de la Aktor lasă foarte mult de dorit, având porțiuni încă nedecopertate și foreze pe lot, la 6 luni de la ordinul de începere. În condițiile întârzierii-mamut (12 luni) din faza de proiectare, mobilizării foarte slabe și problemelor pe care încă le are cu partenerul de asociere neserios (românii de la Euroconstruct), ne vine greu să credem că Aktor își va respecta angajamentele contractuale și va putea da în folosință cel mai important segment din A0 Sud la finalul anului 2023, termen încă posibil DACĂ antreprenorul va reuși să treacă într-o treaptă de viteză superioară”, a transmis Pro Infrastructura.