Primul lot al Drumului Expres Craiova – Pitești a ajuns la doar 45% stadiu fizic de execuție și mobilizarea pe șantier lasă de dorit, deși ultimul termen de finalizare este sfârșitul anului, a anunțat ministerul Transporturilor Sorin Grindeanu, care a amenințat constructorul italian Tirrena Scavi cu rezilierea contractului.
Grindeanu a verificat luni șantierul lotului 2 al Drumului Expres Craiova – Pitești, unde lucrează antreprenorul român UMB (a cerut recepția pentru jumătate de lot) și, întrebat despre întârzierile lotului 1 Craiova – Robănești (17 km), a menționat că Legea Achizițiilor Publice a fost modificată și se emit certificate intermediare la fiecare trei luni, iar în caz de nerespectare a graficului de execuție contractul poate fi reziliat.
„Termenele de execuție sunt deja depășite la Tronsonul 1 al Drumului Expres Craiova-Pitești, iar mobilizarea lasă de dorit! I-am atras atenția constructorului italian că trebuia, încă de IERI să recupereze timpul pierdut! Termenul de finalizare al contractului este sfârșitul anului, iar constructorul a ajuns la doar 45% progres fizic! I-am atenționat că am schimbat cadrul legislativ și, în cazul unei rezilieri, putem să reluăm mult mai rapid proiectele cu alți constructori. Nu îmi doresc să se ajungă la rezilierea contractului, însă vreau ca toți constructorii să își respecte prevederile contractuale”, a spus ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu.
Toate cele trei mari șantiere ale constructorului italian Tirrena Scavi sunt mult întârziate: Primul Lot al Drumului Expres Craiova – Pitești, Pasajul Cernica de pe Centura București și Centura Timișoara Sud.
În privința tronsonului (Robănești – Piatra Olt/Centura Balș) de aproape 19 kilometri de pe Lotul 2, Grindeanu arată că deschiderea circulației se poate face înainte de Sărbătorile Pascale în timp ce a doua jumătate a lotului 2 (Centura Slatina ) ar urma să fie inaugurată în mai sau iunie.