Drumul Expres Craiova – Pitești: Mega-fisuri la un pasaj pe care l-a construit UMB pe lotul 2 – Centura Slatina / La un an de la inaugurare, parcările sunt închise

DEx 12 Fisuri Pasaj UMB

Fisuri majore au apărut la un pasaj peste lotul 2 al Drumului Expres Craiova – Pitești. Pe forumul Asociației Pro Infrastructura au fost publicate imagini de la un pasaj agricol care supratraversează DEx12 Lot 2, tronson 2 (Centura Slatina 21 km). Lotul 2 tronsonul 2 a fost inaugurat în iulie 2022, continuând tronsonul 1 (Centura Balș) deschis în aprilie 2022.

Ambele loturi sunt în garanție, notează pasionații de infrastructură pe forumul API, ridicând problema calității execuției raportat la numărul foarte mare de șantiere pe care le-a deschis UMB (aproximativ 450 de km de Autostrăzi și Drumuri Expres).

UMB lucrează și pe lotul 3 Slatina – Colonești, tronson de 32 de km executat aproximativ 70%, care ar urma să fie deschis la finalul anului, iar în 2024 și lotul 4 Colonești – Pitești (31 km).

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Pasajul agricol cu fisuri care supratraversează Drumul Expres 12 – Lot 2 Centura Slatina:

La un an de la inaugurare, spațiile de servicii (parcările) sunt tot închise, conform Antena 1. CNAIR nu ar fi găsit nicio firmă care să administreze spațiile de servicii, iar acum încearcă să la administreze cu personal propriu.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

        • Serios?
          Este o problema in ceea ce privește materialul folosit la terasament. Cel mai probabil pământ argilos. Dacă nu este îmbunătățit da astfel de probleme

    • Aveți dreptate ! Inamicul nu doarme ! Și chiar de ar fi chiar așa (precum in imagine) UMB are ,,scrisoare de garanție” depusa si conform contractului (și a caietului de sarcini) termene de garanție . Drept îi sau nu ? Au fost tronsoane întregi de autostrada care ,,au luat-o la vale” și s-au găsit soluții. Drept îi sau nu? Acum tocmai pe UMB v-ați găsit sa-l puneți la ,,Urzica” ? Eu zic sa va mai gândiți , atât beneficiarii (cetățenii României cât și contestatarii lui UMB). Nu mi-e frate ,nu mi-a făcut autostrada la mine prin ograda,nu avem afaceri împreună dar e roman de-al meu in care am încredere mai mare decât în Bechtel ! ,,Maraitori de-ăștia tot vor fii” că nu le cade bine la rânza că românul (românii) să scoată care cumva nasul din țărână. Închei și spun daca UMB umple Romania de autostrăzi doi km o iau la vale , nu cred că e motiv de panica dragi romani ! Zic și eu , că nu am de unde sa le știu pe toate !

      • Aveți foarte mare dreptate ! Am încredere in ce spuneți ! Sunteți un ,,om al muncii” și știți ce spuneți ! Admir oameni care au astfel de ,,atitudini” ! Vă salut !

  1. l.au facut f repede , probabil e in garantie si o sa.l repare…din pacate fata de mafiotii de italieni, greci , turci , umb e de departe cea mai buna varianta chiar si cu cate un mic rateu care mai mult ca sigur va fi remediat pe banii lor !
    deci mai da.ne doamne asa 😁

    • Dar ce prietene, in SUA nu se întâmplă lucruri din astea? Spune tu o țară în care totul iese perfect!

  2. Cine face o lucrare perfectă?
    Și să vrei de multe ori nu iese!
    De aceea și există garanție!
    Dilema mea este: de ce aș prefera firme străine în detrimentul celor autohtone!!!!
    Sau : De ce aș prefera firme fără potențial Tehnic sau străine care să-și bată joc de banul nostru, al românilor!!!( nu că aș prefera da o firmă românească să profite de banul nostru)…..
    Sunt ferm convins că UMB vrea să demonstreze că se poate și cu firme interne!
    Și personal tare mi-ar plăcea sa și demonstreze!

  3. In curând vom avea și alte ”surprize” marca UMB…, o sa va lamuriti cine e Zeus al autostrăzilor ….
    Nu uitați ca UMB a șantajat statul roman ca oprește santierele ca sa dea OUG pentru ca au crescut prețurile materialelor și a luat actualizări de peste 25% la contracte ; acum ca au scăzut prețurile de ce nu returnează banii ????

    • Habar nu ai ce spui. Dacă te apucai de construit o casă pe un deviz din 2020, vedeai in 2022 că banii calculați in devizul ăla, nu îți ajung nici să o aduci la roșu. Totul, absolut orice material de construcție a crescut de cel puțin, atenție, CEL PUȚIN de două ori.

  4. Parcările de pe drumul expres sunt proprietatea CNAIR! Ei administrează și închid sau deschid parcările. Treaba UMB a fost sa le construiască, nu sa le administreze. Referitor la fisura, se întâmplă ca terenul sa cedeze din 100 de motive neimputabile constructorului ci celor care au realizat studiile de fezabilitate. Dar cum romani sunt cartitori de fel și cauta mereu țapi ispășitori, nu trebuie sa ne mai mire nimic!

    • “…celor care au realizat studiile de fezabilitate.”
      ihi, s-o crezi matale! De ce oare, inainte de-a folosi un cuvant pe cre nu-l stim, nu cautam pe internet sa vedem ce o fi insemnand?!?!?! Acum au telefoane smart si internet toti toparlanii , nu mai ai nici o scuza ca pui in fraza cuvinte nelalocul lor! Ce-are fezabilitatea cu proiectarea, studiul geologic si elaborarea solutiilor tehnice de stabilizare a terenurilor, mai nene?
      Ok, cineva a gresit si a pus tirul tintit pe UMB cand, de fapt, cine stie unde o fi problema reala?! DAR la orice constructie, este in fisa postului Antreprenorului General sa analizeze proiectul, sa vada daca solutiile de proiectare sunt corespunzatoare si daca sunt probleme, sa sesizeze Beneficiarul pentru eventuala remediere in timp util. Prin urmare, Constructorul nu poate fi niciodata exonerat complet de vina si de-aceea Constructorul este primul tras de urechi in cazul unor probleme de genul…

      • Așa este. De-aia există GARANȚIE. Peste tot in lume se practică pentru că peste tot se întâmplă lucruri din astea. Dar la noi trebuie să facem din țânțar armăsar. Să ne dăm cu capul de pereți că a apărut o crăpătură în drumul pe care trec … căruțele, că este un drum agricol, cu 3 km/h.

  5. Mafia dezvoltatorilor in complicitate cu autoritatile statului corupte din ISC, politicieni, administratii locale, justitie, etc, falsifica tot, proiecte, structuri de rezistenta, avize, expertize geo, expertize MLPAT, autorizatii, etc, si apoi motiveaza distrugerea cu vicii neprevazute precum cutremure, ploi, stampile eliberate de stat ilegal, radierea firmelor sau decesele autorilor falsurilor.

  6. Disclaimer: habar n-am care este problema, doar ca am ceva experienta pe partea de agricultura si vad ca nimeni pe aici nu si-a pus problema pe care vreau eu s-o ridic. Evident, n-am nicio treaba cu UMB, contractual ori in orice alt fel, direct sau indirect.

    Daca vorbim de pasaj agricol, poate ar trebui si cantare plasate la trecerea peste un pasaj de genul asta? Sa ma explic: teoretic limita de greutate a unui camion + remorca, cu tot cu incarcatura, este de 40 de tone. Asta pentru ca la mai mult de atat se distruge infrastructura pe care se circula. Dar practic regula asta se respecta ca la noi. Pentru ca in functie de cultura recoltata, poti sa ajungi sa pleci cu remorca doar la 60% din capacitate (pentru orz si grau, cele care se recolteaza acum). Deseori (peste 50% din cazuri, cautati statisticile pe google) se circula pe soselele din Romania cu 44-45 de tone (cu masina la 1-2 km in fata, pentru a suna soferul de camion sa traga pe dreapta daca se intampla sa fie control ISCTRL). Dar 45 de tone e o situatie fericita, eu cu ochii mei vazand camioane de peste 62 de tone (pe cantarul unui siloz apartinand unui mare cumparator de cereale). Mi s-a povestit si de camioane de 80 de tone (pe care a trebuit sa le cantareasca pe bucati, ca sa nu se vada in acte greutatea reala… exista solutii).
    Ce vreau sa zic cu toate astea: nu tot timpul este vina celui care contruieste infrastructura. Deseori este vina “noastra” a utilizatorilor, ca nu o folosim in parametrii stabiliti. Nu stiu ce s-a intamplat in acest caz, poate e vina UMB. Dar citind ca e vorba despre un pasaj agricol, n-am putut sa nu ma gandesc la ceea ce stiu ca se intampla in “viata reala”

    • Pai si crezi ca s-a mers cu 45+ tone pe un drum de pamant, pana la pasajul asta? Intreb si eu, nu din aroganta ci din curiozitate; nu ma pricep.

      • Daca prin “drum de pamant” vrei sa spui ca a mers prin camp cu greutatea asta, atunci da, cat timp este uscat poti sa mergi si cu 100 de tone, drumul este deja tasat.

  7. Un drum agricol din pamint ce capacitate portanta are față de un drum modernizat de un fost sofer(umbrarescu)?

  8. @meh, @ivan Daca este uscat, capacitatea, poate fi semnificativ mai mare. Totusi, faza din figura este eroare de proiectare sau executie. Ideal nu ar trebui sa se petreaca, insa cei care n-au batut um cui, nu stiu asta: cazul ideal este sa nu iti dai cu ciocanul peste degete. Atata timp cat repara im termen util, e neplacut, ca e pierdere de bani si imagine, dar e un castig ca experienta pentru ei.

  9. ECONOMEDIA prin gurița și pana madalinei podaru se fac platforma de propaganda a unui partid de buzunar , de fapt partid ce prin apucături sta chiar în buzunarul de la spate , adică de la fund , daca nu chiar în fund ! Atacurile la adresa Umb sunt mai demult și au în spate fundamente pecuniare . Pentru ca astazi scrisul la gazeta de perete sau la fițuică se face pe bani mulți și chiar șantaj . Așadar mădălinuța s-a făcut luntre și pod-ar în fața șefilor și a încriminat neo-proletar MEGA FISURI unde ? La un pasaj construit de UMB . FALSĂ ȘI IPOCRITĂ EȘTI mădălinuțo ! Fisurile sunt în realitate o fisură care nu tocmai este MEGA ! Probabil nu ai definiția lui MEGA ! Și nu este la pasaj ci deja la drumul de exploatare agricol !! By continued…

  10. Orice firma isi ea o marja de eroare, nu da in judecata si Mai Mai si castiga(in cel Mai rau caz se anula contractual si se facea o licitatie nouo) UMB Este la fel de tepar ca si restur firmelor care au Mai tranzitat pe la noi printara, nu Mai luati apararea la jepcari ca nu ati lucrat in domeniu!

  11. Deci dacă vrei să vezi ceva MEGA , mĂDĂLINUȚO intră pe canalul de youtube Cristian Man și vizionează Zoom in and out on UMB , sau pe canalul lui Marius Pătrulescu cu filmările sale de pe drumul expres 12 , ori de nu pe canalul Construim România cu filmări de pe lotul 2 al A0 Nord ȘI POATE după ce vei vedea MEGAMACARALE . MEGAVIADUCTE , MEGALUCRĂRI, MEGAMUNCITORI VEI realiza noțiunea lui Mega și nu vei mai spune ( în cazul tău- scrie ) ca proasta în târg , că rahatul ăla de crăpătură de pe drumul de exploatare agricolă e MEGACRĂPĂTURI și nu vei mai lega capacitatea acestei firme de excepție , UMB , de acea biată crăpătură de dimensiunea pizdei de furnică !!

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.