VIDEO S-a deschis Centura Slatina pe Drumul Expres Craiova – Pitești. România a ajuns la 978 de kilometri de autostradă și drum expres. Va atinge borna de 1.000 de kilometri?

Centura Slatina API

Centura municipiului Slatina pe Drumul Expres Craiova – Pitești a fost deschisă circulației joi dimineață, cei 21 de kilometri dintre Balș și Slatina continuând primul tronson (Centura Balș) de 19 kilometri deschis în aprilie. În total sunt 40 de kilometri de drum expres care permit evitarea zonelor critice de la Balș și mai ales Slatina, pe Drumul Național 65 Pitești – Craiova. Prin deschiderea de astăzi, rețeaua de autostrăzi și drumuri expres ajunge la un total de 978 de kilometri și ar putea atinge „borna” simbolică de 1.000 de kilometri cu două condiții: PORR să termine cei 13 kilometri ai lotului 1 pe Autostrada A1 Sibiu – Pitești (șansele sunt foarte mari, stadiul fizic este de peste 75%) iar Alsim Alarko să deschidă cei 10 kilometri de pe Lotul 2 al Autostrăzii A0 între Jilava și Bragadiru, șantierul fiind la aproximativ 60% (n.r lotul 2 are în total 16 km).

Lucrările pe primul lot al Drumului Expres Craiova – Pitești sunt oprite și nu se vor termina la sfârșitul anului, conform contractului, a anunțat, în urmă cu o săptămână, premierul Nicolae Ciucă, în județul Olt, după o verificare alături de ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a primelor două loturi unde lucrează Tirrena Scavi (Italia) și firmele din grupul UMB. Pe primul lot, Craiova – Robănești (17 km), antreprenorul din Italia are mare întârzieri și probleme financiare, stadiul fizic de execuție fiind de aproximativ 52%. Tirrena Scavi mai are alte două mari șantiere, Centura Timișoara Sud și modernizarea Centurii București Nord între DN 2 și A2, de asemenea proiecte mult întârziate.

UMB lucrează și pe loturile 3 și 4 ale Drumului Expres, la sfârșitul anului viitor urmând să dea în trafic Lotul 3 Valea Mare – Colonești (31 km) și cel mai târziu în 2024 ultimul segment Colonești – Pitești (32 km).

Comentarii

  1. Fără Drulă veața nu are sens! Așteptăm lăturile din discursul de azi al marelui Drulă. Politica de șanț trebuie să aibă o șansă!

  2. Plus un ciot.
    Neînsemnat!
    Borna de 1000 km formată din cioturi e chiar jenantă pentru o tara ca Ro.mania.
    In comparatie cu Ungaria care e de 3 ori mai mică ca suprafață ce are peste 4400 km de autostrada.
    Iar Polonia cu care ar trebui să ne comparăm la orice capitol e superdezvoltata la D.Ex. Si Autostrăzi!
    Trăiască România Eşuată cu excepţionalii sai conducători!

  3. Dacă toti constructori care au lucrări de infrastructura rutiera ar lucra la fel ca firmele lui Umbrarescu, situația autostrăzilor din România ar fi cu totul alta. Dar cât timp factorii responsabili nu vor pune piciorul în prag și sa înceteze colaborarea cu mizerii de firme italiene cum este cea care are în lucru primul tronson al drumului expres Craiova Pitești, situația va rămâne neschimbata. Lucrări întârziate cu ani, costuri de execuție umflate artificial și nervii celor care circula cu un autovehicul prin România puși la grea încercare!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *