După 10 ani de la primele lucrări: CNAIR a terminat lucrările de modernizare pe DN 76 Deva – Oradea

DN 76 Deva -Oradea

Compania de Drumuri a avut nevoie de 10 ani pentru a finaliza lucrările de modernizare pe DN 76 Deva – Oradea, o șosea europeană care trece prin județele Hunedoara, Arad și Bihor și asigură legătura între Autostrăzile A1 Sibiu – Nădlac și A3 Transilvania (Biharia – Borș II). După un deceniu de la semnarea primului contract, CNAIR a anunțat recepția lucrărilor de reabilitare pe tronsonul dintre localitățile Vârfurile și Ionești (jud. Arad), practic lotul 3 al DN 76 Deva– Oradea.

Regionala de Drumuri Timișoara transmite că modernizarea care a costat 55 de milioane lei, fonduri europene a inclus atât lărgirea carosabilului cât și reparații la poduri: „Reabilitarea DN 76 pe sectorul Ionești – Vârfurile (limita județelor Hunedoara și Arad) a fost finalizată, iar ieri a avut loc recepția la terminarea lucrărilor.

Câteva dintre lucrările executate :
au fost reabilitați 13,94 km de drum,
s-a făcut lărgirea părții carosabile existente,
au fost reabilitate cinci poduri și 18 podețe,
au fost amenajate cinci parcări (una cu spații de odihnă și toalete) și cinci stații de autobuz,
s-au consolidat terasamentele,
-au fost executate lucrări hidrotehnice și de siguranță rutieră,
s-au realizat trotuare în localități și drumuri laterale și accese la proprietăți.
De asemenea, s-au realizat lucrări de sprijinire și de sporire a capacității portante a terenului de fundare, amenajarea la nivel a tuturor intersecţiilor cu alte drumuri publice, în funcţie de categoria acestora şi configuraţia terenului în zona adiacentă. Antreprenorul a folosit, pe unele sectoare ale proiectului aflat în reabilitare, inclusiv tehnica de reciclare in situ la rece, tehnică folosită și la lucrări executate de Secția Producție a DRDP Timișoara”.
Lucrările au fost realizate de Asocierea SC SYLC CON TRANS SRL / HIDROSTROY. Perioada de garanție a lucrărilor este de 60 luni.

Primul contract pentru execuția lucrărilor de reabilitare ale tronsonului Ionești-Vârfurile cu o lungime de 14 kilometri a fost semnat în 2012 cu o firmă din Spania, dar a fost reziliat după trei ani la un stadiu fizic de doar 29 %. După o pauză de aproape trei ani, CNAIR a semnat în noiembrie 2018 contractul cu antreprenorul SC SYLC CON TRANS SRL / HIDROSTROY, durata de execuție fiind de 12 luni.

DN 76 Deva – Oradea are o lungime de 180 de kilometri și cuprinde 6 loturi. În decembrie 2021 Regionala de Drumuri Cluj a reușit să recepționeze tronsonul Vârfurile – Ștei (33 km) tot după 10 ani de la primele lucrări.

Comentarii

  1. Totusi,poate cineva sa spuna ca DN 76 Deva-Oradea e circulabil de la un cap la altul?
    Se mai sta in trafic cu orele?
    Mai sunt blocaje?
    Acum e preferabil acest drum ca sa ajung la Sibiu de la Oradea?
    Sau ramane o baladă a Companie de Drumuri?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *