După 19 ani: Linia de tren București – Giurgiu se redeschide de la 1 iunie

Pod Argeș Grădiștea București Giurgiu

Linia de tren București – Giurgiu se redeschide de astăzi, 1 iunie, iar CFR Călători va asigura 7 perechi de trenuri/zi. Linia de tren București-Giurgiu, inaugurată în 1869 a fost închisă din august 2005 după prăbușirea Podului peste Argeș de la Grădiștea, iar zilele trecute PORR a făcut testele de rezistență la viaductul nou construit peste Argeș, după cum Economedia a explicat aici.

Cele mai multe trenuri vor fi introduse în graficul de circulație din data de 1 iunie și restul din data de 2 iunie 2024, transmite CFR Călători.

Ruta va fi deservită cu trenuri „Săgeata albastră”.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Prețul unui bilet CFR Călători la trenul București – Giurgiu va fi de 12 lei/călătorie, respectiv 6 lei pentru călătoria București –Comana (Giurgiu). Acestea sunt tarifele valabile până la data de 15 iulie, atunci când intră în vigoare biletul metropolitan.

Trenurile CFR Călători vor deservi pe distanța București Nord – București Progresu și retur pasagerii care vor să ajungă în zonele limitrofe capitalei și pe distanța București Progresu – Giurgiu și retur, călătorii din localitățile aferente acestui segment feroviar.

Programul de circulație:

din 1 iunie 2024

R 9453 București Nord (5.45) – București Progresu (6.22 ) – R 9703 București Progresu (6.29) – Giurgiu (7.46)
R 9455 București Nord (8.28) – București Progresu (9.06) – R 9705 București Progresu (9.13) – Giurgiu (10.32)
R 9457 București Nord (10.25) – București Progresu (11.04) – R 9707 București Progresu (11.14) – Giurgiu (12.37)
R 9459 București Nord (13.50) – București Progresu (14.29) – R 9709 București Progresu (14.39) – Giurgiu (15.58)
R 9461 București Nord (16.44) – București Progresu (17.24) – R 9711 București Progresu (17.34) – Giurgiu (18.53)
R 9463 București Nord (19.16) – București Progresu (19.55) – R 9713 București Progresu (20.05) – Giurgiu (21.24)
R 9704 Giurgiu (8.00) – București Progresu (9.23) – R 9421 București Progresu (9.33) – București Nord (10.12)
R 9706 Giurgiu (10.54) – București Progresu (12.14) – R 9423 București Progresu (12.24) – București Nord (13.03)
R 9708 Giurgiu (14.13) – București Progresu (15.37) – R 9425 București Progresu (15.44) – București Nord (16.22)
R 9710 Giurgiu (16.20) – București Progresu (17.47) – R 9427 București Progresu (17.57) – București Nord (18.38)
R 9712 Giurgiu (19.39) – București Progresu (21.03) – R 9429 București Progresu (21.13) – București Nord (21.52)

din 2 iunie 2024

R 9451 București Nord (3.31) – București Progresu (4.09) – R 9701 București Progresu (4.19) – Giurgiu (5.40)
R 9700 Giurgiu (4.39) – București Progresu (5.59) – R 9417 București Progresu (6.06) – București Nord (6.43)
R 9702 Giurgiu (6.02) – București Progresu (7.27) – R 9419 București Progresu (7.34) – București Nord (8.14).

Contractul pentru un nou pod peste Argeș și modernizarea liniei (cu păstrare profil de linie simplă și fără electrificare) între Vidra și Comana (12 kilometri lungime) a fost semnat în 2020 și are o valoare de 590 milioane lei, suplimentat de la 472 milioane, valoarea inițială.

Pentru redeschiderea liniei au fost prevăzute doar lucrări de reparaţii, nu şi dublare sau electrificare, acestea fiind incluse în etapa II-a a proiectului. Cea mai dificilă lucrare de artă a fost noul pod peste Argeş, lungime totală de 1.131 metri, cu o deschidere centrală de 145 de metri, a doua după cea a Podului de la Cernavodă. „În zona râului Argeş, traversarea va fi asigurată printr-o suprastructură de cale simplă, tip grindă cu zăbrele, cu deschideri de 70m+145m+70m, cuvă de balast. Pe malul stâng al Argeşului (direcţia București) se vor executa viaducte de acces cu 8 deschideri de 30 m, iar pe malul drept (direcţia Giurgiu) se vor executa viaducte de acces cu 23 deschideri de 30 m şi 3 deschideri de 33 metri. Prezentul proiect este corelat cu proiectul IPTANA de amenajare a râurilor Argeş şi Dâmboviţa pentru navigaţie şi alte folosinţe”, arată memoriul pentru acordul de mediu din 2017 care lua în calcul redeschiderea discuţiei despre canalul Bucureşti – Dunăre.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: