E.ON susține că nu ar fi fost amendată pentru neaplicarea legii privind plafonarea și compensarea facturilor

eon foto retea

Furnizorul de gaze și electricitate E.ON Energie România respinge alegațiile Protecției Consumatorilor potrivit cărora ar fi fost amendată pentru neaplicarea prevederilor legale privind plafonarea și compensarea facturilor.

Clienții companiei primesc încă din luna noiembrie 2021 facturile emise conform noii legi în vigoare, afirmă E.On. compania susține că a emis facturile pentru energie electrică și gaze naturale cu valorile compensate și la prețurile plafonate, acestea fiind calculate începând cu primele zile ale lunii noiembrie 2021 pentru consumatorii casnici, iar începând cu luna decembrie 2021 și pentru consumatorii non-casnici, care se încadrează în prevederile OUG 118/2021, astfel cum a fost modificată și aprobată prin Legea nr. 259/2021.

„Ca întotdeauna, suntem la dispoziția clienților noștri pentru verificări și informații suplimentare, iar dacă vor exista situații în care se vor  înregistra inadvertențe în procesarea facturilor, acestea vor fi tratate individual și, dacă se impune, se vor realiza rectificările necesare, potrivit legii. Dorim să subliniem faptul că E.ON Energie România respectă în totalitate legislația în vigoare și a făcut toate demersurile necesare pentru aplicarea ei, în urma controalelor de până acum nefiind evidențiate neconformități legate de plafonare sau de nivelul de compensare”, arată compania.

ANPC a detaliat, vineri, la solicitarea Economedia, sancțiunile aplicate furnizorilor de energie electrică și gaze anunțate vineri dimineață.

Protecția Consumatorilor arăta, în documentul transmis Economedia, că și compania E.On a fost sancționată pentru calculul eronat al compensării prețului la energie electrică, spunând că operatorul economic le-a efectuat la valorile fără TVA.

Precizările ANPC:

Județul Bistrița Năsăud

  • E-On Energie Romania SA a fost sanctionat cu amendă contravențională în valoare de 20.000 de lei cu propunere de decizie a incetare a practicii comerciale incorecte, dat fiind calculul eronat al compensării prețului la energie electrică, operatorul economic efectuându-le la valorile fără TVA. Astfel, în prețul final apare valoarea netă, în care valoarea TVA este mai mare de 19%.

Județul Mureș

  • E.ON ENERGIE ROMANIA SA – furnizor de energie electrică și gaze naturale a fost sancționat cu amendă contravențională în valoare de 20.000 lei pentru că:
  • pe site-ul weon.ro, la rubrica compensare-facturare-energie, tabelul privind consumul de energie electrică nu cuprinde consumul zilnic de referintă, inclusiv marja de 10% conform Tabelului 1 din anexa la OUG 118/2021
  • informările privind compensarea facturilor de energie electrică și gaze naturale, transmise clienților, nu conțin elementele din care este compus prețul la care se aplică compensarea.
  • a fost sanctionat cu amendă contravențională, în valoare de 30.000 lei, ca urmare a cercetării a 14 reclamații privind nerestituirea la termen a avansului achitat la trecerea la alt furnizor, nerespectare termenului de răspuns la solicitările petenților de încheiere a contractelor de furnizare a energiei electrice și a gazelor naturale, punând consumatorii în situația de a nu cunoaște statusul contractului o perioadă de până la 60 de zile

Sursa foto: E.On, Faccebook

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *