Compania de curierat Cargus a înregistrat creşteri semnificative ale volumelor săptămânale livrate în luna noiembrie, cu circa 32% mai mari faţă de media săptămânală din luna octombrie, a anunţat compania, potrivit Agerpres.
“Evoluţia a fost determinată, în principal, de campaniile de Black Friday derulate în segmentul de e-commerce. O tendinţă importantă este că perioada de reduceri nu se mai concentrează pe o anumită zi sau un weekend, ci se întinde pe o perioadă de câteva săptămâni, începând chiar de la începutul lunii”, se menţionează în comunicat.
Conform sursei citate, creşteri semnificative sunt aşteptate şi pentru luna decembrie, caracterizată prin apetenţa consumatorilor pentru cumpărături în aşteptarea perioadei sărbătorilor.
“Facem o punte către sărbătorile de iarnă, care, de asemenea, vor aduce un grad mare de solicitări. Anticipăm o creştere continuă, determinată de cererea ridicată şi campanii promoţionale.”, a declarat Şerban Stoica, Chief Sales Officer la Cargus.
Perioada de vârf din noiembrie a fost înregistrată în săptămâna care a urmat principalelor campanii de Black Friday. Media săptămânală a fost cu 50% mai mare comparativ cu media lunii octombrie, iar ziua de vârf a adus volume duble, faţă de o zi obişnuită, precizează sursa citată.
Preferinţele consumatorilor, în acest sezon de Black Friday, s-au orientat masiv către electrocasnice, în special spre cele care susţin gătitul, cum ar fi cuptoarele cu microunde şi air fryer-ele. Aceste tendinţe subliniază o preocupare în creştere a consumatorilor pentru un stil de viaţă mai sănătos. De asemenea, aparatele de cafea şi televizoarele s-au clasat printre cele mai vândute produse.
Ca o noutate, spre deosebire de anii trecuţi, în care predominau pachetele sub 2 kilograme, Black Friday 2024 a adus un număr tot mai mare de pachete medii şi mari ca dimensiune şi greutate.
În noiembrie, numărul de curieri Cargus a crescut cu 20%. În aşteptarea volumelor crescute de Black Friday, compania a suplimentat cu 40% numărul rutelor de transport. Clienţii care au primit coletele livrate de curierii Cargus sunt preponderent din Bucureşti, Cluj, Timişoara, Constanţa şi Braşov.
Cargus va menţine numărul suplimentar de curieri pe toată perioada sezonului de vârf, inclusiv pe parcursul sărbătorilor.
Un factor important în rezultatele obţinute de Cargus în această perioadă l-a reprezentat posibilitatea plăţii în avans a coletelor sau direct cu cardul la curieri, un element care denotă o popularitate şi un grad de încredere crescut pentru platformele de e-commerce prezente pe piaţa din România.
În acest an, pe lângă posibilitatea plăţii în avans a coletelor sau direct cu cardul la curieri, Cargus a adăugat posibilitatea de plăţi prin Google Pay şi Apple Pay, direct în aplicaţia mobilă a companiei, serviciu adaptat inclusiv pentru plata coletelor ramburs.
De asemenea, Cargus pune la dispoziţie şi opţiunea de livrare SHIP&GO, prin care clienţii pot direcţiona coletele într-unul dintre cele peste 2.000 de puncte de colectare şi lockere.