În România, există trei atitudini dominante față de cei care au avut un eșec în afaceri: admirație/măcar a încercat (37%), părere de rău/ trebuie să-i fie tare greu (35%) și optimism/a învățat o lecție (17%), arată rezultatele unui sondaj realizat de compania de cercetare de piață Frappe Digital.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Sentimentul de admirație derivă dintr-o schimbare relativ recentă de paradigmă în România, în care antreprenoriatul a devenit ceva dezirabil și chiar aspirațional, afirmă Daniel Enescu, fondator al grupului Daedalus, vândut în 2014 către Kantar Millward Brown. Potrivit lui, acest sentiment pare să fie mai puternic în rândul celor care lucrează în mediul privat și (mai ales) în rândul celor care lucrează în companii mici, unde probabil relația cu antreprenorul este mult mai directă decât în companiile mai mari.

„Unul din motivele pentru care antreprenoriatul a decolat mai greu în România a fost – printre altele – stigmatul puternic asociat eșecului. Acest lucru îi făcea pe români să se gândească de două ori înainte de a se aventura într-o afacere din care ar fi putut ieși “șifonați” în cazul unei nereușite. În Statele Unite, cineva care are un eșec în afaceri este privit(ă) ca o persoană care a învățat o lecție. Această atitudine este atât de puternică, încât unii candidați se laudă cu eșecurile lor anterioare atunci când cer finanțare, considerând că astfel le cresc șansele de a obține bani pentru afacerea lor”, afirmă Daniel Enescu.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

Image preview

Datele din grafic fac parte dintr-un studiu marca Frappe Digital din mai 2024, realizat pe un eșantion de 1071 persoane, reprezentativ pentru populația cu vârsta de 18-65 ani din mediul urban.