Eurohold, compania mamă a Euroins România, a încheiat anul 2022 cu un profit net de 34,9 milioane euro, în creștere cu 8,8% / Euroins România, profit înainte de impozitare de 31,8 milioane euro

Euroins logo

Eurohold Bulgaria AD, grup energetic și financiar care include și compania de asigurări Euroins România, a încheiat anul 2022 cu venituri în creștere cu aproximativ 77% la peste 3,2 miliarde euro și un profit net de 34,9 milioane euro, în creștere cu 8,8%. Filiala Euroins România a raportat un profit înainte de impozitare de 31,8 milioane euro, arată datele transmise joi de companie.

Astfel, holdingul a înregistrat o creștere de aproape 77% a veniturilor față de anul precedent, la peste 3,2 miliarde euro și o creștere cu aproximativ 52% a EBITDA la cca. 146 milioane euro, conform raportului anual consolidat al holdingului. Profitul net a crescut cu 8,8% pe an, la 34,9 milioane euro.

Afacerea din domeniul energiei, care operează sub marca Electrohold, a avut cea mai mare contribuție la rezultate. A acumulat mai mult de jumătate din veniturile totale și a îmbunătățit semnificativ profitabilitatea holdingului, arată compania.

Activitatea de asigurări a Eurohold, care operează prin Euroins Insurance Group AD (EIG), a continuat să înregistreze o creștere constantă. Valoarea primelor brute subscrise la EIG a crescut cu 24% de la an la an, la cca. 854 milioane euro.

Euroins România, cea mai mare filială a EIG, a înregistrat un profit înainte de impozitare de 31,8 milioane euro pentru cele douăsprezece luni încheiate la 31 decembrie 2022.

În plus, cota de piață a Euroins România pe segmentul RCA a scăzut cu 15% la aproximativ 28% în baza numărului de polițe emise de companie și de mașini înmatriculate în țară, arată Eurohold. Comparativ cu numărul de polițe active la sfârșitul anului 2022, această pondere este și mai mică – 27,68%. Așteptările conducerii sunt ca, până la sfârșitul acestui an, cota de piață a Euroins România să se reducă în continuare la 25% și să fie comparabilă cu cea a celorlalți doi jucători principali pe acest segment. Totodată, volumul de prime al companiei, generat de segmentele non-RCA, este în continuă creștere. În ultimul an, acest volum s-a dublat.

La sfârșitul lunii decembrie, EIG și-a vândut operațiunile de asigurări din Belarus și Rusia. În același timp, compania și-a păstrat neschimbată participarea în celelalte țări din această regiune – Georgia și Ucraina. În Ucraina, cele două unități locale ale grupului și-au adaptat activitățile la condițiile războiului și și-au continuat operațiunile.

În iunie 2022, Eurohold și-a vândut afacerea de automobile și leasing, astfel încât rezultatele pe această verticală nu mai sunt prezentate în raportul consolidat. Eurohold și-a păstrat operațiunile financiare și de investiții concentrate în Euro-Finance AD și la un nivel relativ mai mic față de celelalte segmente, ceea ce a dus la o creștere ușoară a veniturilor și a profitabilității.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *