Guvernele europene au nevoie de planuri ambițioase pentru a instala încărcătoare pentru vehicule dacă Europa va fi pregătită pentru 130 de milioane de vehicule electrice (EV) până în 2035, potrivit unui nou raport al EY și Eurelectric. Potrivit „Sectorul energetic care accelerează mobilitatea electrică”, a grupului de servicii profesionale și a organismului de comerț cu utilități din Europa, Europa va avea nevoie de 65 de milioane de încărcătoare pentru vehicule electrice – nouă milioane publice și 56 milioane rezidențiale – pentru a face față creșterii uriașe anticipate a vehiculelor electrice de la 3,3 milioane. astăzi pe drumurile Europei.
Una din 11 mașini noi vândute în Uniunea Europeană în 2021 a fost complet electrică, un salt de 63% față de 2020, scrie Reuters.
Europa are în prezent 374.000 de încărcătoare publice, dintre care două treimi sunt concentrate în doar cinci țări – Țările de Jos, Franța, Italia, Germania și Regatul Unit – în timp ce unele țări europene nu au un singur încărcător la 100 km (62 mile) de drum. , iar această „polarizare între economii riscă să destabilizeze” electrificarea. România are, de altfel, doar circa 500 de încărcătoare pentru mașini electrice.
Pentru a ține pasul cu cererea, Europa are nevoie de jumătate de milion de încărcătoare publice anual până în 2030 și de un milion pe an după aceea, a declarat pentru Reuters liderul global al energiei și resurselor EY, Serge Colle.
Dar construirea infrastructurii publice de încărcare astăzi „se confruntă cu întârzieri masive”, din cauza problemelor de planificare și autorizare, a declarat secretarul general al Eurelectric, Kristian Ruby.
„Trimitem un semnal de alarmă politicienilor de la toate nivelurile că ambiția necesită permisiunea”, a spus Ruby. „Dacă vrem să urmărim această ambiție (infrastructura de încărcare), atunci avem nevoie de permisiunea de a rula”.
Creșterea vânzărilor de vehicule electrice va crește cererea europeană de electricitate cu 11% anual, se arată în raport, în cindițiile în care prețurile energiei, fie electrice, fie pe bază de gaz devin treptat insuportabil de mari.
Pentru a atenua riscul pentru rețelele locale, raportul recomandă sprijinirea soluțiilor de încărcare inteligentă – cum ar fi oferirea de tarife proprietarilor de vehicule electrice pentru a încărca în casele de noapte în afara orelor de vârf – care ar putea reduce vârfurile cererii de putere de vârf cu 21%.