Ponderea cea mai mare a companiilor care, în 2023, au atins un nivel extrem de ridicat al indicelui intensităţii digitale (DII) s-a înregistrat în Finlanda (13%), Malta (11,4%) şi Ţările de Jos (11%), în timp ce România şi Bulgaria erau pe ultimele locuri în UE, în condiţiile în care majoritatea întreprinderilor aveau un nivel extrem de scăzut al acestui indice (72,1% şi, respectiv, 70,6%), potrivit datelor publicate de Eurostat.
Anul trecut, 59% dintre companiile din UE au atins cel puţin un nivel de bază al intensităţii digitale, ceea ce presupune folosirea a minimum patru din 12 tehnologii digitale selectate, cum ar fi inteligenţa artificială – AI sau vânzări prin comerţul electronic care să reprezinte cel puţin 1% din cifra totală de afaceri. Un nivel de bază include afacerile cu un indice al intensităţii digitale scăzut, ridicat şi extrem de ridicat, excluzând nivelul extrem de scăzut.
În cazul IMM-urilor din UE, 58% au atins un nivel de bază al intensităţii digitale, faţă de 91% în cazul marilor companii.
Cu toate acestea, doar 4,4% dintre IMM-urile din UE au un nivel extrem de ridicat al intensităţii digitale, în timp ce 19,6% au unul ridicat. Majoritatea IMM-urilor din UE înregistrează un nivel scăzut al intensităţii digitale (33,8%) sau extrem de scăzut (42,3%).
Conform acestor cifre, anul trecut, IMM-urile din UE erau la o distanţă de 32 de puncte procentuale faţă de ţinta ambiţioasă prevăzută în strategia digitală pentru 2030. Obiectivul UE este ca peste 90% dintre IMM-uri să ajungă cel puţin la un nivel de bază al intensităţii digitale până în 2030.