ANPC a amendat cu 50.000 lei restaurantul McDonald’s Unirii, din București, primul deschis în România de lanțul american de fast food, printre motive fiind că ar fi comercializat frișcă vegetală ca frișcă naturală și că în camera de refrigerare ar fi găsit gheață pe perdea și pe tavan, lucru ce ar fi neconform cu normele fito-sanitare, potrivit surselor Economedia. UPDATE McDonald’s a transmis, ulterior, că folosește frișcă din smântână de origine exclusiv animală și că, în ce privește calitatea ingredientelor folosite și mentenanța camerei frigorifice, nu au fost identificate neregularități în urma controlului.
De asemenea, inspectorii ANPC au verificat toate gramajele produselor date spre comercializare și au apreciat că somonul vândut în mediul de mic dejun nu ar avea o culoare corespunzătoare.
Chiar în aceste momente o inspecție a ANPC se desfășoară la restaurantul McDonald’s Virtuții.
„Există, da, o acțiune în zona Unirii, rezultatele le vom comunica când centralizăm datele”, a precizat pentru Economedia președintele ANPC, Horia Constantinescu.
Reamintim că, la începutul lunii, ANPC a amendat cu 15.000 lei restaurantele McDonald’s Romană și KFC Romană, pentru neconcordanțe între gramajul de prezentare al produselor și gramajul efectiv al produselor vândute.
Reacția McDonald’s:
„Pentru McDonald’s în România siguranța consumatorilor și satisfacția acestora sunt extrem de importante. Compania impune standarde stricte de siguranță alimentară în toate restaurantele McDonald’s. Acest lucru este posibil datorită procedurilor standardizate, care se aplică pentru a asigura calitate în prepararea și servirea produselor din meniu.
În ceea ce privește inspecția efectuată de ANPC din data de 25 ianuarie 2023 la restaurantul McDonald’s Unirea și situația constatată, asigurăm consumatorii că McDonald’s folosește pentru prepararea produselor sale frișcă din smântână de origine exclusiv animală, fără adaosuri de grăsimi vegetale. De asemenea, McDonald’s comunică transparent și pune la dispoziția consumatorilor informații detaliate despre proveniența ingredientelor folosite, atât în restaurante, cât și pe website-ul companiei și în aplicația de mobil.
Totodată, compania atrage atenția asupra faptului că informațiile preluate în mod eronat de o serie de publicații privind calitatea ingredientelor folosite și mentenanța camerei frigorifice nu sunt fondate, nefiind identificate neregularități în urma acestui control efectuat de autorități.”