Piața bunurilor de lux din România va înregistra până la finalul acestui an o creștere de 6,3%, până la valoarea de 12,54 miliarde de lei (aproximativ 2,46 miliarde de euro), potrivit datelor-cheie din raportul „Luxury Goods in Romania”, puse la dispoziția Economedia de compania de cercetare a pieței Euromonitor International.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Pentru acest raport, compania urmărește vânzările de băuturi fine (vinuri, șampanie și spirtoase), mașini premium și de lux, produsele din categoria luxului experiențial sau produsele de lux personale.
Luxul experiențial se referă la investiția în experiențe memorabile, precum călătorii exclusive, evenimente private sau cursuri de nișă.
Piața bunurilor de lux își va continua avansul în 2026, când va ajunge la valoarea de 14,08 miliarde de lei, după o creștere estimată de 12,3% comparativ cu anul acesta.
Evoluția pieței pe segmente în 2025 și prognoza pentru 2026:
- Luxul experiențial – valoare piață 2025: 655,8 milioane de lei (creștere de 15,9%) / valoare estimată 2026: 716,9 milioane de lei (+9,3%)
- Băuturi fine – valoare piață 2025: 508,9 milioane de lei (+2,6%) / valoare estimată 2026: 544,6 milioane de lei (+7%)
- Mașini de lux și premium – valoare piață 2025: 7,08 miliarde de lei (+8,2%) / valoare estimată 2026: 8,20 miliarde de lei (+15,9%)
- Bunuri de lux personale – valoare piață 2025: 4,29 miliarde de lei (+2,6%) / valoare estimată 2026: 4,60 miliarde de lei (+7,3%)
Cine cumpără bunuri de lux în România?
Publicul țintă principal din România pentru bunurile de lux a continuat să fie alcătuit în principal din consumatori din generația milenialilor și din generația X, care au demonstrat o putere de cumpărare puternică și loialitate față de marcă pe piața produselor de lux.
„Profilul consumatorului înstărit este alcătuit în principal din persoane cu venituri ridicate, cu vârste cuprinse între 35 și 55 de ani, aparținând adesea clasei socioeconomice medii-superioare și superioare, care apreciază calitatea, exclusivitatea și inovația”, transmit analiștii Euromonitor.
„Segmentul bogat a jucat un rol esențial în stimularea cererii de bunuri de lux, susținut de o clasă mijlocie în creștere, care a contribuit la creșterea cererii de lux accesibil”, mai spun autorii raportului.
Cercetarea arată că turismul de lux a jucat, de asemenea, un rol semnificativ în creșterea pieței. Turiștii internaționali înstăriți sunt atrași de patrimoniul cultural unic al României, de magazinele de lux de pe piața locală și de valoarea percepută în comparație cu alte destinații europene.
„În consecință, România a câștigat recunoaștere ca destinație de shopping de lux din ce în ce mai importantă, impulsionând îmbunătățirile infrastructurii de retail, de ofertele exclusive și de strategiile de marketing țintite care au atras turiștii de lux exigenți”, notează analiștii companiei.

Sursa foto: Depositphotos / AllaSerebrina