Facebook a avertizat că ar putea bloca partajarea de conținut de știri pe platforma sa în Canada, din cauza îngrijorărilor legate de legislația care ar obliga platformele digitale să plătească site-urile de știri, scrie Reuters.
Legea privind știrile online, introdusă în aprilie, a stabilit reguli pentru a forța platforme precum Facebook și Google să negocieze înțelegeri comerciale și să plătească site-urile de știri pentru conținutul lor, într-o mișcare similară cu o lege revoluționară adoptată anul trecut în Australia.
Legislația este în curs de examinare la o comisie parlamentară, la care compania americană de social media a declarat că nu a fost invitată pentru a-și exprima îngrijorările.
“Credem că Legea privind știrile online prezintă în mod eronat relația dintre platforme și publicațiile de știri și solicităm guvernului să își revizuiască abordarea”, a declarat Marc Dinsdale, șeful parteneriatelor media la Meta Canada, într-o postare pe blog.
“În fața unei legislații nefavorabile bazate pe presupuneri false care sfidează logica modului în care funcționează Facebook, credem că este important să fim transparenți cu privire la posibilitatea ca noi să fim forțați să reconsiderăm permiterea partajării conținutului de știri în Canada”, a scris Dinsdale.
Ministrul canadian al Patrimoniului, Pablo Rodriguez, care a introdus proiectul de lege, a declarat că guvernul a continuat să aibă “conversații constructive” cu Facebook.
“Tot ceea ce le cerem giganților din domeniul tehnologiei, precum Facebook, este să negocieze înțelegeri corecte cu agențiile de știri atunci când profită de pe urma muncii lor”, a spus Rodriguez într-o declarație trimisă prin e-mail.
Legislația propune ca platformele digitale care au un “dezechilibru de negociere” cu site-urile de știri – măsurat prin parametri precum veniturile globale ale unei firme – să încheie acorduri echitabile care vor fi apoi evaluate de un organism de reglementare.
Dinsdale a declarat că conținutul de știri nu a fost o atracție pentru utilizatorii Facebook și nu a adus venituri semnificative pentru companie.
Atunci când Australia, care a condus eforturile globale de a limita puterile firmelor de tehnologie, a propus o legislație care să le oblige să plătească media locale pentru conținutul de știri, Google a amenințat că își va închide motorul de căutare australian, în timp ce Facebook a tăiat tot conținutul terților din conturile australiene timp de mai bine de o săptămână.
Ambele au ajuns în cele din urmă la înțelegeri cu companiile media australiene după ce au fost oferite o serie de amendamente la legislație.