Facebook a anunțat că a atins emisii nete zero, după ce și-a redus emisiile de gaze cu efect de seră cu 94% în ultimii trei ani, iar operațiunile sale sunt acum susținute de 100% energie regenerabilă, scrie The Guardian.
„Ne-am stabilit aceste obiective în 2018 și astăzi suntem unul dintre cei mai mari cumpărători corporativi de energie regenerabilă. Avem contracte pentru mai mult de șase gigawați de energie eoliană și solară în 18 state (americane, n.r.) și cinci țări. Toate cele 63 de proiecte sunt noi și sunt situate pe aceleași rețele electrice ca și centrele de date pe care le susțin”, a transmis Facebook.
În 2018, compania a anunțat un obiectiv de reducere a emisiilor cu 75% până în 2020. Faptul că Facebook a reușit să depășească acest obiectiv este de bun augur pentru ținta din 2030, când compania speră să atingă emisii nete zero nu doar în centrele sale de date, ci și în cele ale furnizorilor companiei, de la dezvoltatorii de hardware care construiesc serverele până la companiile de outsoursing care se ocupă de moderare.
În timp ce compania cumpără suficientă energie regenerabilă pentru a-și alimenta întreaga afacere, ea încă nu face asta. În schimb, compania, ca multe altele care urmăresc un obiectiv net zero, poate cumpăra certificate de energie regenerabilă care să compenseze energia generată de combustibili fosili pe care este nevoită să se bazeze dacă rețelele electrice nu au suficientă energie electrică regenerabilă disponibilă pentru a satisface cererea.
Mike Schroepfer, directorul tehnologic al Facebook, afirmă că, pe lângă faptul că Facebook construiește unele din cele mai eficiente energetic centre de date, compania a devenit și unul dintre cei mai mari cumpărători de energie regenerabilă din lume.
Schroepfer, un membru cheie din cercul apropiaților lui Mark Zuckerberg, a făcut referire la un proiect solar de 180 MW din Utah, care a demarat la mijlocul lunii aprilie, ca exemplu al impactului pozitiv al companiei.
El a spus că angajamentul Facebook cu privire la emisii nete zero a implicat și investiții în zone mai puțin tradiționale. Centrele de date ale companiei sunt răcite folosind mai puțină apă și mai puțină energie electrică decât cu unitățile tradiționale de aer condiționat, ceea ce înseamnă că aproximativ 10% din consumul de energie al centrului de date este pentru sarcini non-computerizate, cum ar fi răcirea.
Activiștii climatici sunt de părere, totușo, că „acesta este minimul pe care îl poate face o companie în mijlocul unei urgențe climatice”. „Cea mai mare sursă de emisii de pe platformele sociale nu sunt centrele lor de date. Este vorba despre politicile lor privind publicitatea și conținutul”, a scris Luke Kingma, activist în domeniul climei.
În octombrie, ThinkTank InfluenceMap a constatat că Facebook a contribuit, doar în SUA, la promovarea de mai mult de 8 milioane de ori a reclamelor care neagă realitatea crizei climatice, în primele șase luni ale anului trecut.
Cursa către emisii nete zero a devenit un subiect de concurență pozitivă între unele dintre cele mai mari companii de tehnologie din lume. Facebook, Google, Microsoft, Apple și Amazon au toate obiective diferite și ambițioase de reducere a emisiilor climatice. În septembrie, de exemplu, Google a anunțat că nu numai că a atins neutralitatea, dar a compensat tot carbonul pe care l-a produs vreodată.
Apple a anunțat obiectivul de a deveni neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon până în 2030, luând în considerare nu numai întregul lanț de aprovizionare, ci și ciclul de viață al tuturor produselor sale, inclusiv energia consumată în utilizarea acestora. De exemplu, compania va planta copaci pentru a absorbi un nivel de carbon egal cu emisiile de carbon estimate ale energiei electrice utilizate pentru încărcarea iPhone-urilor, pe întreaga lor durată de viață. Joi, Apple a anunțat un fond de 200 de milioane de dolari pentru a investi în proiecte de reîmpădurire în acest scop.