Compania antreprenorială românească FAN Courier anunță că deschide la Arad primul hub internațional, dedicat în mod special comerțului online internațional, ca parte a strategiei de consolidare a investițiilor pe termen mediu și lung. Hub-ul de la Arad este operațional începând de luna aceasta, după o investiție de 4 milioane euro și are rolul de a conecta piața românească de e-commerce cu cea din Europa Centrală și de Vest, arată un comunicat al companiei.
„Ne dorim, prin această investiție, să încurajăm e-commerce-ul cross-border, oferindu-le clienților o experiență mult mai bună, un proces de transport mult mai facil și, totodată, să îmbunătățim capacitatea operațională. Unul dintre obiectivele de business pentru 2024 este și o prezență mai semnificativă în Europa din dorința de a fi mai aproape de clienții noștri. O parte din investiții va fi destinată dezvoltării de noi puncte de legătură între România și Vestul Europei, transformând astfel FAN Courier într-un jucător regional”, a declarat Adrian Mihai, CEO FAN Courier.
Hub-ul internațional de la Arad a fost dezvoltat lângă sediul FAN Courier Arad și cuprinde și un centru de fulfillment. Hub-ul urmează să fie tehnologizat în aproximativ 6 luni, prin instalarea unei benzi de sortare automate, cu o capacitate de 15.000 de colete/oră. Investiția totală în acest hub este de 4 milioane euro.
Totodată, compania a instalat lockerul FANbox cu numărul 1.000, în București, în ziua de BlackFriday. Compania vrea să atingă pragul de 2.000 de unități până la jumătatea anului 2024, investiția totală fiind estimată la aproximativ 20 milioane euro. În acest an, instalarea de lockere a fost accelerată, în urma cererii mari venite din toată țara.
„După instalarea lockerului FANbox cu numărul 1.000, anticipăm că vom încheia anul cu 1.100 de unități deja instalate și o rețea totală de 2.000, până la jumătatea anului viitor. Cererea pentru acest tip de livrare a fost mare și a venit din toată țara, de aceea rețeaua de lockere a devenit una dintre principalele noastre investiții în acest an. După ce apelează o dată la acest sistem, clienții rămân fideli acestei variante de livrare în proporție de 80%, pentru că lockerele vin cu beneficii pentru toate părțile implicate, fie curieri, fie clienți sau parteneri. Livrarea la locker permite, în primul rând, curierilor să livreze mai multe expediții într-un timp mult mai scurt față de livrările door to door, mai ales în perioadele cu vârf de activitate, cum sunt campaniile de discounturi de Black Friday și de Sărbători”, a declarat Adrian Mihai, CEO și cofondator FAN Courier.
Pentru anul următor, FAN Courier a contractat următorul lot de 1.000 de lockere, care vin cu îmbunătățiri de hardware, cum ar fi display nou, POS nou, sisteme noi de închidere a casetelor și sistem nou de instalare pe poziție.
De asemenea, softul unităților va fi îmbunătățit, astfel încât sistemul să permită clienților să predea expediții și la alte lockere decât cele alese inițial pentru predare sau să plătească facturi.
FAN Courier a fost fondată în 1998 de Felix Pătrășcanu, Adrian Mihai și Neculai Mihai, are în prezent 8.000 de angajați și o flotă auto de peste 5.500 de autovehicule.