Firmă de consultanță: Vânzările globale de produse de lux vor înregistra o creștere de cel puțin 5% în acest an

luxury shopping, cumparaturi Sursa foto: Pexels

Vânzările globale de produse de lux urmează să înregistreze în acest an o creştere de cel puţin 5%, pe măsură ce cumpărătorii din SUA şi Europa vor continua să achiziţioneze ceasuri, bijuterii şi încălţăminte scumpă, în pofida incertitudinii politice legate de conflictul din Ucraina şi a exploziei inflaţiei, a estimat marţi firma de consultanţă Bain, transmite Reuters, citat de Agerpres.

„Până acum, consumul nu pare să fie afectat”, susţine Claudia D’Arpizio, partener la firma de consultanţă Bain.

Potrivit celor mai conservatoare estimări ale Bain, vânzările globale de produse de lux vor ajunge la cel puţin 305 miliarde de dolari în acest an, în timp ce în conformitate cu un scenariu optimist ar putea ajunge chiar şi la 330 miliarde de euro, continuând tendinţa de revenire rapidă înregistrată după ridicarea restricţiilor impuse în pandemie. Comparativ, estimările anterioare mizau pe o piaţă a produselor de lux cuprinsă între 300 şi 310 miliarde de euro în acest an.

Bain a decis să îşi îmbunătăţească estimările pentru a ţine cont de vânzările solide actuale, a dezvăluit Claudia D’Arpizio, în pofida evoluţiilor negative înregistrate pe pieţele bursiere din SUA şi a îngrijorărilor cu privire la o posibilă recesiune economică.

„Suntem conştienţi că suntem într-un context foarte turbulent”, a spus Claudia D’Arpizio.

Analiştii de la Bain au mai estimat că anul trecut vânzările mondiale de articole personale de lux, categorie care include articolele de îmbrăcăminte, accesorii şi produse de frumuseţe, au atins 288 miliarde de euro, devansând estimările anterioare de 283 de miliarde euro, graţie cheltuielilor solide făcute în perioada sărbătorilor.

Chiar şi cu inflaţia ridicată şi cu perturbările provocate în China continentală de restricţiile impuse în contextul noului val de infecţii cu COVID-19, firmele care produc articole de lux au profitat de cererea locală din Europa şi SUA cu campanii eficiente de marketing.

„Cu siguranţă că am fost uimiţi de cât de rezistentă este încrederea consumatorilor, în pofida inflaţiei”, a spus Claudia D’Arpizio.

Cheltuielile interne ale consumatorilor chinezi ar urma să îşi revină pe parcursul celui de al doilea semestru, estimează analiştii Bain, care menţionează şi Coreea de Sud ca o piaţă în creştere.

Potrivit unui raport publicat anterior de Bain, anul trecut SUA au detronat Europa din poziţia de cea mai mare piaţă a luxului.

Sursa foto: Pexels

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *