Vânzările globale de produse de lux urmează să înregistreze în acest an o creştere de cel puţin 5%, pe măsură ce cumpărătorii din SUA şi Europa vor continua să achiziţioneze ceasuri, bijuterii şi încălţăminte scumpă, în pofida incertitudinii politice legate de conflictul din Ucraina şi a exploziei inflaţiei, a estimat marţi firma de consultanţă Bain, transmite Reuters, citat de Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

„Până acum, consumul nu pare să fie afectat”, susţine Claudia D’Arpizio, partener la firma de consultanţă Bain.

Potrivit celor mai conservatoare estimări ale Bain, vânzările globale de produse de lux vor ajunge la cel puţin 305 miliarde de dolari în acest an, în timp ce în conformitate cu un scenariu optimist ar putea ajunge chiar şi la 330 miliarde de euro, continuând tendinţa de revenire rapidă înregistrată după ridicarea restricţiilor impuse în pandemie. Comparativ, estimările anterioare mizau pe o piaţă a produselor de lux cuprinsă între 300 şi 310 miliarde de euro în acest an.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

Bain a decis să îşi îmbunătăţească estimările pentru a ţine cont de vânzările solide actuale, a dezvăluit Claudia D’Arpizio, în pofida evoluţiilor negative înregistrate pe pieţele bursiere din SUA şi a îngrijorărilor cu privire la o posibilă recesiune economică.

„Suntem conştienţi că suntem într-un context foarte turbulent”, a spus Claudia D’Arpizio.

Analiştii de la Bain au mai estimat că anul trecut vânzările mondiale de articole personale de lux, categorie care include articolele de îmbrăcăminte, accesorii şi produse de frumuseţe, au atins 288 miliarde de euro, devansând estimările anterioare de 283 de miliarde euro, graţie cheltuielilor solide făcute în perioada sărbătorilor.

Chiar şi cu inflaţia ridicată şi cu perturbările provocate în China continentală de restricţiile impuse în contextul noului val de infecţii cu COVID-19, firmele care produc articole de lux au profitat de cererea locală din Europa şi SUA cu campanii eficiente de marketing.

„Cu siguranţă că am fost uimiţi de cât de rezistentă este încrederea consumatorilor, în pofida inflaţiei”, a spus Claudia D’Arpizio.

Cheltuielile interne ale consumatorilor chinezi ar urma să îşi revină pe parcursul celui de al doilea semestru, estimează analiştii Bain, care menţionează şi Coreea de Sud ca o piaţă în creştere.

Potrivit unui raport publicat anterior de Bain, anul trecut SUA au detronat Europa din poziţia de cea mai mare piaţă a luxului.