Fitch Ratings a confirmat vineri ratingul Ford Otomotiv Sanayi A.S. (Ford Otosan) pe termen lung în valută la “BB plus”, cu perspectivă stabilă, se arată într-un comunicat al agenţiei de evaluare financiară, citat de Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Confirmarea reflectă opinia Fitch conform căreia profilul individual de credit (SCP) al Ford Otosan s-a înrăutăţit la “bb”, de la “bb plus”, în urma vânzărilor mai slabe.

Ratingul pe termen lung al Ford Otosan nu este limitat de plafonul de ţară deoarece Fitch aplică plafonul de ţară al României (“BBB plus”) în loc de cel al Turciei (“BB minus”), unde este sediul oficial, pentru a reflecta operaţiunile companiei în mai multe ţări.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Fitch apreciază că profilul individual de credit al Ford Otosan s-ar putea confrunta cu presiuni în cazul condiţiile incerte de pe pieţele din Europa şi Turcia, în următoarele 12-18 luni, după o performanţă mai slabă decât se estima în 2024.

Pe fondul inflaţiei ridicate din Turcia, Fitch se aşteaptă ca Ford Otosan să treacă costurile de producţie din Turcia către volumele de export, reflectate în preţuri unitare de vânzare mai mari. Agenţia se aşteaptă la o marjă EBITDA de 6,5% în 2025, faţă de un nivel estimat anterior de 7,4%.

Fitch crede că Ford Otosan este de importanţă strategică pentru Ford Motor Company (FMC), firma mamă din societatea mixtă, producând 76% din vehiculele comerciale uşoare Ford şi o treime din automobilele din Europa, şi furnizând un avantaj din punct de vedere al costurilor datorită forţei de muncă mai ieftine din România şi Turcia

Agenţia se aşteaptă ca Ford Otosan să aibă o importanţă mai mare, în condiţiile în care FMC îşi reduce unităţile de producţie din Europa.

Exporturile de vehicule comerciale uşoare (LCV) ale Ford Otosan au ajuns la 384.000 în 2024, un avans de 24,7% de la 308.000 în 2023, uşor sub previziunile anterioare ale Fitch, dar peste nivelul general de pe piaţa europeană, unde s-a înregistrat o creştere a înmatriculărilor de 6,5% pe acest segment.

Cu o capacitate de producţie care au urma să depăşească anul acesta 900.000 de unităţi, Ford Otosan este printre producătorii principali pe segmentul LCV, comparativ cu Renault, Stellantis şi VW.

Ford Otosan este o societate mixtă între Koc Holding (41%) şi Ford Motor Company (41%), iar restul acţiunilor se tranzacţionează la bursă.

În martie 2022, Ford Motor Company a transferat proprietatea fabricii de la Craiova către partenerul său Ford Otosan, cel mai mare producător de vehicule comerciale din Europa.