Fluidizare pe Valea Prahovei. DN 1 se lărgeşte la Cornu, pe o lungime de 300 de metri

DN1 Valea Prahovei, Ploiesti, Brasov

Drumul Naţional 1 – Valea Prahovei va fi lărgit la Cornu, în judeţul Prahova, pe o lungime de 300 de metri, în contextul în care Ministerul Transporturilor are în plan fluidizarea circulaţiei pe această șosea extrem de circulată. Pe această porțiune se formează o „gâtuire” scurtă, de la patru benzi la trei, care este așa de peste 20 de ani, deoarece statul nu a reușit să exproprieze terenurile din cauza unor litigii cu proprietarii.

Carosabilul va fi extins de la 3 la 4 benzi, între kilometrii 95 + 100 şi 95 + 400 metri, la Cornu, în judeţul Prahova, lucrările de lărgire fiind prevăzute pentru sensul de urcare Ploieşti – Braşov.

Pentru extinderea carosabilului, Ministerul Transporturilor a prezentat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru exproprierea terenurilor proprietate privată, fiind vorba despre patru imobile, intravilan, cu o suprafaţă totală de 587 mp şi un cost estimat de 26,3 mii lei.

„Pe DN 1, sectorul studiat este în zona localității Cornu, județul Prahova, unde pe sensul Brașov – Ploiești sunt 2 benzi de circulație, iar pe sensul Ploiești – Brașov este o singură bandă. Pentru realizarea obiectivului de investiție „Completare de la 3 la 4 benzi de circulație a sectorului de pe DN 1 km 95+100 – 95+400, în localitatea Cornu”, indicatorii tehnico – economici au fost aprobați prin Ordinul transporturilor nr.1057/16.07.2019. Documentația tehnico-economică privind coridorul de expropriere al lucrării a fost avizată de către Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară Prahova”, anunţă ministerul Transporturilor.

Lărgirea carosabilului pe DN 1 la Cornu, proiect promis de mai mulţi ani şi întârziat din cauza unor litigii cu proprietarii terenurilor, va contribui la sporirea capacităţii portante şi de circulaţie, realizarea unui confort sporit pentru participanţii la trafic şi creşterea vitezei de parcurs și implicit a timpului de călătorie aferent transportului de mărfuri și călători, se arată în Nota de Fundamentare a Proiectului de Hotărâre de Guvern.

Proiecte pentru fluidizarea circulaţie pe DN 1 – Valea Prahovei

Centurile Comarnic şi Buşteni care fac parte din proiectul Autostrăzii A 3 Ploieşti – Braşov sunt zonele critice pentru care proiectantul este aşteptat să predea documentaţia tehnică mai rapid (n.r., contractul pentru reactualizarea Studiului de Fezabilitate şi realizarea Proiectului Tehnic pentru A 3 Ploieşti- Braşov a fost semnat în februarie şi are o durată de 42 de luni). Potrivit unei informări CNAIR din 20 aprilie, reprezentanți ai prestatorului (Consitrans) și ai beneficiarului (CNAIR S.A.) au parcurs toate opțiunile de traseu din faza de proiectare ale viitoarei autostrăzi Ploiești – Brașov.




La semnarea contractului, ministrul Transporturilor Cătălin Drulă anunţa construirea unor pasaje pietonale şi rutiere în staţiuni. „Până vom putea circula pe A3 între Ploiești și Brașov, există o serie de soluții pe care vrem să le implementăm împreună cu autoritățile locale, pentru fluidizarea traficului: construirea unor pasarele pietonale acoperite, cu lifturi sau scări rulante și modernizarea celor existente; sensuri giratorii și pasaje la Sinaia, Bușteni, Azuga, Predeal; o parcare nouă la Bușteni, în centru, astfel încât benzile de circulație să nu mai fie blocate de mașini care staționează”, afirma ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, într-o postare din februarie 2021.

Un alt proiect în derulare care va contribui la fluidizarea circulaţiei pe DN 1 Valea Prahovei este modernizarea Drumului Judeţean 102 I pe Valea Doftanei, între Câmpina (jud. Prahova) şi Brădet ( jud. Braşov), obiectiv transferat la Compania Naţională de Investiţii.

 

Sursa foto: Imagini din dronă, CNAIR

Comentarii

  1. Ce veste minunata!
    300 ml pe an!

    In 30 de ani trecem de Comarnic!

    Dar de ce nu:
    – montan 20 camere radar fixe de la Cornu la Brasov?
    Una pe km.
    Si doua, trei echipaje de poliție sa amendeze Cocalaru Vitezoman,
    – 1 km de separatoare rutiere pe axul drumului la intrare in Comarnic cum sunt la unele bariere cfr.
    Se stopeaza cocalarii care depăsesc pe contrasens de la Cornu la Comarnic.
    – unde sunt cohortele de politisti locali din Bușteni care sa stopeze parcarea abuzivă a cocalarilor in centru?
    Sinaia si Predeal sunt la fel.
    – si nu in ultimul rand de ce nu puneti presiune pe Compania Nationala de Investitii & CJ Prahova&Brasov sa termine intr-un an DJ dintre Câmpina – Bradet?
    Sunt cca 40 km care exista si ar fi o solutie la Autostrada care va fi terminată după 2050!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.