Ford a declarat luni că își va împinge planul de revenire hibrid la birou până în martie, deoarece starea pandemiei de COVID-19 rămâne incertă. Al doilea constructor de automobile din SUA a declarat că va începe o fază pilot pentru angajați selectați în februarie și martie.
Compania a anunțase anterior că nu se va întoarce la muncă sub un model de lucru hibrid – o combinație de lucru la fața locului și de la distanță – înainte de ianuarie. De asemenea, Ford a cerut ca majoritatea angajaților săi salariați din SUA să fie vaccinați împotriva COVID-19 până pe 4 ianuarie.
„Starea virusului COVID-19 rămâne fluidă și, în ciuda succesului protocoalelor noastre de siguranță în curs și a ratelor crescute de vaccinare, modificăm data de începere a modelului de lucru hibrid în martie”, au declarat oficialii Ford.
Aceasta se referă la angajații Ford care nu depind de fabrici și nu include lucrătorii din fabrică reprezentați de sindicatul United Auto Workers. Sindicatul și producătorii auto din Detroit Three au recomandat vaccinări și rapel pentru acești lucrători, dar acestea nu sunt obligatorii. Purtarea măștilor pentru a reduce răspândirea COVID în uzine rămâne, însă, obligatorie.
Companiile încep să ia în considerare modificări ale planurilor de revenire la birou și ale modelelor de lucru în general pentru angajați, din cauza apariției noii variante de coronavirus, Omicron. Companiile se străduiesc să înțeleagă modul în care varianta le-ar putea afecta operațiunile și profiturile, multe dintre ele adoptând o poziție de așteptare în timp ce evaluează răspândirea și potențiala nocivă.
Săptămâna trecută, Google a anunțat că își decalează pe termen nelimitat planul de reîntoarcere la locul de muncă din ianuarie la nivel global, pe fondul îngrijorărilor cu privire la Omicron și a unei anumite rezistențe la vaccinările impuse de companie.
La fel, General Motors a declarat luni că nu a stabilit încă o dată oficială de întoarcere la locul de muncă pentru angajații salariați. În aprilie, a pus în aplicare „Work Appropriately”, un plan în baza căruia „echipele au flexibilitatea de a lucra acolo unde pot avea cel mai mare impact”.
Cel mai mare producător auto din SUA a declarat că „în lumina variantei Omicron, monitorizăm situația îndeaproape și continuăm să ne angajăm cu mai mulți actori interni și externi”. GM nu a impus încă vaccinuri pentru angajații săi.
Stellantis, care solicită ca toți cei 14.000 de angajați nereprezentați din SUA să fie complet vaccinați până pe 5 ianuarie, a declarat luni că compania trece „la un mediu de lucru flexibil și agil, care să permită echipei noastre să se întâlnească provocările și oportunitățile care ne așteaptă”. Denumit programul pilot „New Era of Agility” pentru America de Nord, este de așteptat să înceapă la începutul anului 2022.
Stellantis plănuiește un model de lucru hibrid, angajații care își petrec aproximativ 70% din timp lucrând de la distanță și 30% în birouri.