Directorul general al Ford, Jim Farley, are o întrebare cu privire la tarifele amenințate de președintele Donald Trump asupra importurilor din Mexic, Canada și China: De ce să se oprească aici?Farley a declarat într-o conferință că abordarea selectivă a lui Trump „nu are sens”, relatează TechCrunch.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

„De ce avem această conversație în timp ce Hyundai-Kia importă 600.000 de unități în SUA fără niciun tarif adițional? Și de ce Toyota poate importa o jumătate de milion de vehicule în SUA fără tarife suplimentare?” a întrebat Farley. „Dacă vom avea o politică tarifară care să dureze o lună, sau orice ar fi, ani – ar fi bine să fie cuprinzătoare pentru industria noastră. Nu putem alege doar un loc sau altul, pentru că este un avantaj pentru concurenții noștri importanți.”

Într-un comunicat, purtătorul de cuvânt al Ford, Ian Thibodeau, a declarat că Farley „nu a cerut mai multe tarife”.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

„El a explicat că ceea ce se află în prezent pe masă ar afecta negativ doar unii producători auto globali care importă piese sau vehicule din America de Nord”, a declarat Thibodeau. „Asta, în timp ce companiile din Coreea, Japonia și Germania ar putea continua să importe vehicule în SUA fără o sancțiune similară.”

Gândirea mai protecționistă a lui Farley vine într-un moment dificil pentru Ford.

Compania a anunțat miercuri că a pierdut mai mult de 5 miliarde de dolari pe programul său EV în 2024. Camioneta sa electrică, F-150 Lightning, a fost depășită anul trecut de Cybertruck. Compania dezvoltă o platformă EV low-cost care ar putea alimenta o serie de vehicule, dar este încă la ani distanță. Și, deși compania a depășit așteptările Wall Street pentru 2024, a prognozat un an mai dificil.

Între timp, Ford a confirmat că dorește să se extindă și să ofere sisteme de propulsie hibride cu „autonomie extinsă” (în esență, vehicule electrice cu un generator de gaz la bord), pentru a câștiga cumpărătorii care nu doresc să se bazeze exclusiv pe energia bateriei.

Dar, mai întâi, trebuie să navigheze prin haosul creat de administrația Trump.

Farley a avertizat că tarifele de 25% propuse pentru importurile din Mexic și Canada ar duce la „ștergerea a miliarde de dolari” din profiturile industriei, ar avea un „efect negativ asupra locurilor de muncă din SUA” în sectorul auto și ar însemna „prețuri mai mari” pentru clienți.

Dacă aceste tarife vor fi puse în aplicare și menținute – un mare „dacă”, având în vedere că Trump a amânat deja cu o lună termenul limită pentru punerea lor în aplicare – Farley a declarat că acestea vor avea un „impact devastator”.

Și totuși, Farley a spus că el crede că administrația este „angajată să consolideze, nu să slăbească industria auto a națiunii noastre”.

„Ei înțeleg și apreciază cât de vitală este industria noastră pentru locurile de muncă, economie, securitatea noastră națională și comunitățile din întreaga țară”, a declarat Farley.