Ford a anunţat luni că va investi 2 miliarde de dolari în modernizarea uzinei de asamblare din Louisville, Kentucky, pentru a produce vehicule electrice mai accesibile. Investiţia se adaugă celor 3 miliarde de dolari deja planificaţi pentru un parc de baterii în Michigan, proiecte care vor crea sau asigura aproape 4.000 de locuri de muncă, potrivit companiei, transmite News.ro, care citează Reuters.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

În cadrul noului ”Universal EV Program”, Ford va lansa primul model – un pick-up electric de dimensiuni medii, cu patru uşi – în 2027, la uzina din Louisville. Preţul de pornire va fi de aproximativ 30.000 de dolari, echivalentul preţului Model T ajustat pentru inflaţie.

După retehnologizare, uzina va asigura aproximativ 2.200 de locuri de muncă, însă cu circa 600 mai puţine decât în prezent.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Noile vehicule vor folosi baterii LFP (litiu-fier-fosfat) produse în SUA, fără importuri din China.

CEO-ul Ford, Jim Farley, a declarat că industria auto se află la o răscruce din cauza noilor tehnologii şi a competiţiei globale, în special din partea companiilor chineze precum BYD.

”Aveam nevoie de o abordare radicală şi de o provocare dificilă pentru a crea un vehicul accesibil”, a spus Farley.