Ford a raportat un profit mai mai mare decât se aștepta în trimestrul al treilea și și-a crescut previziunile privind câștigurile pentru întregul an, deoarece cererea puternică pentru camionetele sale a contribuit la compensarea loviturii cauzate de deficitul global de semiconductori. Culmea e că deși țintește către electrificare, Ford a salvat acest trimestru grație camionetelor sale cu motor cu combustie.
Cu toate acestea, Ford a avertizat că prețurile mai mari ale oțelului și aluminiului ar putea costa 1,5 miliarde de dolari anul viitor și a avertizat că „presiunea inflaționistă va afecta o gamă largă de costuri” în 2022.
Ford a raportat venituri de 35,7 miliarde de dolari pentru ultimul trimestru – mai mult decât conaționalii de la GM, mult timp compania mai mare în funcție de vânzările de vehicule și veniturile totale. GM a raportat miercuri un venit trimestrial de 26,8 miliarde de dolari.
O veste bună e legată de faptul că directorii Ford au spus că aprovizionarea cu cipuri s-a îmbunătățit.
Profitul net al Ford a scăzut la 1,8 miliarde de dolari, de la 2,4 miliarde de dolari cu un an mai devreme. Totuși, Ford a spus că va restabili un dividend trimestrial, plătind acționarilor 10 cenți pe acțiune sau 400 de milioane de dolari în total în trimestrul al patrulea.
Jim Farley, CEO-ul Ford, a spus că producătorul de automobile se așteaptă la o redresare rapidă, pe măsură ce pandemia și lanțul de aprovizionare se atenuează.
O altă provocare pe care GM și Ford o vor împărtăși dacă presiunile lanțului de aprovizionare se uşurează în a doua jumătate a anului 2022 este identificarea unui punct de echilibrul pentru prețuri, volume de producție și stocurile de vehicule la dealeri.
În fine, Ford a anunțat că compania vrea să urmărească 50 de zile de vehicule în stoc, nu 75 care erau normale înainte de pandemie.
În Europa, Ford a produs în trimestrul III 2021 cu 105.000 de modele mai puțin față de trimestrul III din 2020. În schimb a avut de câștiat cu camionetele Ford Ranger, ajunse lider de segment cu 42,5%. De asemenea, 60% dintre vânzările de modele Kuga sunt hibride, lider în Europa, cu 3.385 de unități, iar Ford Mustang Mach-E s-a vândut în 10.200 de exemplare, potrivit companiei.