Ford va prezenta la IAA Munchen un valet automat de parcare

ford Sursa foto: Ford

Căutarea unui loc de parcare poate fi un efort descurajant, mai ales într-unul dintre cele mai aglomerate orașe din lume, precum Bucureștiul, iar, atunci când este găsit un spațiu, reintrarea în vehicul ar putea fi o încercare dificilă. Ford, producător auto american, unul dintre cei doi producători auto cu fabrici în România, susține că are soluția și o va prezenta la IAA Munchen.

Fiind și parte a unei asociații germane a industriei de automobile, Ford a colaborat cu furnizorii de infrastructură și companiile de tehnologie, inclusiv Bosch, pentru a demonstra potențialul unui vehicul conectat de a comunica cu infrastructura parcării, nu numai pentru a găsi un spațiu, ci și pentru a parca singur. Parcarea cu valet automat permite șoferilor să folosească o aplicație pentru a trimite vehiculul într-o manevră de parcare automată – din afara vehiculului.

Tehnologia, aflată în prezent în faza de cercetare și demonstrație, elimină stresul din parcare și ar putea fi extinsă pentru a permite șoferilor să scape de stresul de la o spălătorie auto sau de la o stație de încărcare; ba sau chiar să livreze colete vehiculului în parcare. De altfel, compania americană va demonstra cum se descurcă valetul automat de parcare la IAA din München, între 6 și 12 septembrie.

În Europa, un loc de parcare standard este de 2,44 metri pe 4,88 metri, iar problema e că deși vehiculele au devenit din ce în ce mai mari de-a lungul anilor, majoritatea locurilor de parcare au rămas la fel. De exemplu, un Dacia Jogger, lung de 4,55 metri, ar avea dificultăți în a parca. Dar, parcarea automată cu valet ar putea permite cu până la 20% mai multe vehicule să fie parcate într-o parcare – fără potențial de deteriorare rezultat din parcarea vehiculelor prea aproape unul de celălalt sau a ocupanților care deschid ușile împotriva altor vehicule.

Cum funcționează Automated Valet Parking

Cu Automated Valet Parking, senzorii instalați în parcare preiau controlul vehiculului și gestionează tot traficul din interiorul zonei de parcare. Acest lucru se realizează prin intermediul comunicațiilor dintre vehicul și infrastructură.

Senzorii parcării recunosc și localizează vehiculul pentru a-i ghida manevra de parcare. Dacă infrastructura detectează ceva în calea vehiculului, un pieton, un vehicul sau oarecare pericol, acesta oprește imediat vehiculul. La sosirea în parcare, șoferul lasă vehiculul într-o zonă desemnată și folosește aplicația FordPass pentru a porni ghidajul automat către un loc de parcare gratuit.

Atunci când mașina este parcată, ar putea deveni și un punct personal de livrare a coletelor, companiile de livrare accesând vehiculul pentru a lăsa colete în portbagaj. În viitor, ar putea fi dezvoltate alte servicii conectate pentru a oferi mai multă comoditate și beneficii clienților.

„Demonstrația arată că parcarea fără șofer este o realitate și că beneficiile mai largi depășesc confortul, confortul și economisirea de timp. Indiferent dacă este la aeroport, centru urban sau arena sportivă, parcarea ar putea deveni în curând mult mai eficientă, cu intrare, plată și ieșire fără contact. A avea vehicule care înconjoară la nesfârșit parcarea în căutarea unui spațiu adecvat va deveni în curând un lucru din trecut”, spune Joseph Urhahne, conducere automată, cercetare și inginerie avansată, Ford Europa.

Șoferii folosesc aplicația FordPass pentru a solicita returnarea vehiculului în zona desemnată, accelerând experiența de preluare și permițând șoferului și pasagerilor să intre confortabil în vehicul. Acest lucru salvează orice plimbări lungi prin parcări mari sau problema potențială a încercării de a găsi din nou vehiculul.

Soluția poate fi implementată prin instalarea de senzori în parcările stabilite sau cu infrastructură încorporată planificată în construcția de noi parcări care să permită un design optimizat pentru o capacitate maximă.

Ar fi potrivit pentru vehiculele aflate deja pe drum care au transmisie automată, control electronic al stabilității, frână de parcare electrică și direcție asistată. Tot ce necesită vehiculul în plus este o unitate de comunicație inteligentă pentru parcare automată cu valet.

Aceasta urmează anunțului Ford din 4 august 2021 privind deschiderea Detroit Smart Parking Lab (DSPL) luna viitoare; o facilitate unică care oferă un mediu fizic pentru testarea tehnologiilor avansate în parcare, logistică și încărcare a vehiculelor electrice. Va fi deschis colaborării cu pionieri în aceste domenii pentru a simula scenarii din lumea reală.

Aplicația FordPass, compatibilă cu anumite platforme de smartphone-uri, este disponibilă printr-o descărcare. Se pot aplica tarife pentru mesaje și date.




Sursa foto: Ford

Comentarii

  1. Stai să vezi ce hackuiala înflorește după ce se implementeaza ăsta. Si ce distracție când pică sistemul, pentru ca nu mai poți scoate masina din parcare pentru ca nu mai ai cum sa intri in ea decât prin portbagaj.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *