Fost secretar de stat la Transporturi : ,,cocoașa” Focșani, singurul lot care poate fi deschis anul acesta pe Autostrada Moldovei. CNAIR riscă să rateze un nou termen pentru primele două loturi dintre Ploiești și Buzău

A 7 Buzău-Focșani UMB CNAIR mai 2023

Lotul 7 al Autostrăzii Moldovei sau ,,cocoașa” de la Focșani (10 km.) ar putea fi singurul lot din A 7 care se deschide în 2024, susține fostul secretar în Ministerul Transporturilor, Horațiu Cosma. Potrivit termenelor oficiale, doar 4 din cele 13 loturi în execuție ale A 7 trebuie deschise în 2024, dar Ministerul Transporturilor a promis că, pe lângă primele două loturi ale secțiunii Ploiești-Buzău (49 km.) vor fi gata și toate cele 4 loturi UMB dintre Buzău și Focșani (doar loturile 1 și 4 ) au termen toamna 2024.

Pe lotul 1 Ploiești-Buzău, Asocierea Pizzarotti -Retter este de la 57 % execuție, iar pe lotul 2 Asocierea Coni-Trace ar fi ajuns în martie la 61,5 % conform celui mai recent raport pe care l-a transmis Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu (raportul CNAIR este pentru 45 %, la sfârșitul lunii februarie).

Criticile privind progresul Autostrăzii Moldovei, inclusiv cele 10 loturi UMB vin exact în ziua vizitei pe șantier pe care Sorin Grindeanu și liderii coaliției PSD-PNL o fac pe șantierul A 7 la Adjud, lotul 2 al secțiunii Focșani-Bacău (12 % execuție)

,,Peste o lună ar trebui să circulăm pe 50km din autostrada A7 între Ploiești și Buzău. Nu se va întâmpla asta. Ba mai mult, din cauza lui Sorin Grindeanu, în 2024 abia dacă vom circla pe doar 10km din cei 320 ai A7 Ploiești – Pașcani.Autostrada Moldovei A7 costă 4 miliarde de euro și este cea mai mare autostradă din toate PNRR-urile europene. Cătălin Drulă a obținut finanțarea europeană în 2021. Lucrările au început în august 2022 și ar fi trebuit să circulăm pe primii kilometri în aprilie 2024. Nici pomeneală de așa ceva. Cel mai avansat tronson abia a ajuns la 50%. Jumătate din autostradă băltește la 5-10% stadiu în teren, cu o mobilizare departe de promisiunile pompieristice ale partidului comasat PSD-PNL. În plus, proiectul e blocat de zeci de rețele de utilități nerelocate, situri arheologice nedescărcate, păduri nesoluționate. Într-un scenariu realist, în 2024 vom circula doar pe 10km din 320, mai exact pe vestita ”cocoașă” de la Focșani. Care nu va fi folosită de prea mulți șoferi, fiind de 3 ori mai lungă decât actuala centură a Focșaniului. Lui Grindeanu nu-i pasă de A7. El e cu vizitele ceaușiste cu elicopterul. Și cu gargara electorală. În schimb, șoferii rămân cu criminalul E85 pe care își pierd anual viața zeci de români în accidente tragice.”-Horațiu Cosma.
UMB a avut un progres de 1,5 % în februarie pe primul lot al secțiunii Buzău-Focșani de pe Autostrada Moldovei, conform celor mai recente date pe care le-a publicat CNAIR. Lotul Buzău-Vadu Pașii cu o lungime de 4,6 kilometri este la (doar) 28 % execuție și are termen de finalizare august 2024 (20 de luni de la startul lucrărilor). Chiar dacă nu este un lot lung, lotul include viaductul de 1360 de metri peste râul Buzău, iar pentru finalizarea la termen este nevoie de accelerarea lucrărilor. Pe de altă parte, lotul 4 al A 7 (primul lot al secțiunii Buzău-Focșani) nu se poate conecta cu lotul 3 Nurol (unde de-abia au început lucările), iar lotul 2 Vadu Pașii -Râmnicu Sărat (31 km.) are termen de finalizare primăvara 2025, dar cu promisiunea constructorului că toate cele 4 loturi ale secțiunii Buzău-Focșani (82 km.) vor fi terminate în cursul anului 2024.

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *