Constructorul român Erbașu a demarat deja lucrările de modernizare la DJ 102I, de pe Valea Doftanei, care într-un final va servi ca alternativă la DN1 Valea Prahovei, cu ieşire directă în DN1A. Începerea lucrărilor era estimată încă din primăvara anului trecut, așadar o întârziere de peste un an, din cauza procedurilor pentru exproprieri
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
„Acolo unde altădată drumul era greu de străbătut, acum echipa noastră deschide o cale nouă DJ102I, drumul care va lega Valea Doftanei de Brădet. Realizarea acestei rute montane va schimba radical legătura dintre Prahova și Brașov, dintr-un traseu dificil și impracticabil într-o șosea sigură, modernă și adaptată mobilității de azi, devenind după finalizare o alternativă reală la DN1”, anunță Construcții Erbașu.
Compania a publicat și o serie de imagini cu lucrările de modernizare deja demarate.




Conform Construcții Erbașu, reabilitarea și modernizarea DJ102I se desfășoară pe o lungime de 25,63 km, asigurând legătura între sudul țării (județul Prahova) și centrul României (județul Brașov), traversând Munții Baiului prin pasul Predeluț, care atinge altitudinea de 1.285 m. Drumul va avea o structură rutieră modernizată de la fundație până la asfalt, o platformă de 8 metri lățime cu două benzi de circulație, acostamente și rigole, poduri și podețe noi, accese modernizate și parcări amenajate.
Proiectul este finanțat de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei prin Compania Națională de Investiții, Consiliul Județean Prahova și Consiliul Județean Brașov.
Dirigenția de șantier a acestui proiect este realizată de Baseli Drum Consult.
Modernizarea DJ 102I va oferi o rută alternativă între judeţele Prahova şi Braşov, printr-o zonă montană care leagă Valea Doftanei de localitatea Brădet, cu ieşire directă în DN1A. Sectorul care va fi reabilitat în judeţul Prahova are o lungime de 13,3 kilometri, între km 37+620 şi km 50+924, traversând localităţile Doftana, Seciuri, Teşila şi Trăisteni.
„La final, această arteră va deveni un culoar viabil pentru traficul de tranzit, contribuind semnificativ la reducerea presiunii asupra DN1, în special în perioadele de vârf turistic sau tranzit comercial”, se arată într-o informare a Consiliului Judeţean Prahova.
Lucrările la drumul judeţean 102 I vor începe la 1 august, anunţă, joi, Consiliul Judeţean Prahova. Amplasamentul a fost predat oficial către constructor, care are, potrivit contractului, trei ani pentru modernizarea drumului.
Lucrările de modernizare şi reabilitare a drumului judeţean 102I presupun lărgirea platformei drumului la 8 metri, refacerea infrastructurii de sprijin şi modernizarea podurilor, podeţelor şi a sistemelor de colectare a apelor.
Proiectul include şi parcări temporare şi măsuri de siguranţă rutieră pentru a asigura un trafic fluent şi sigur.
Contractul a fost atribuit unui consorţiu de firme coordonat de antreprenorul general Erbaşu.
Execuţia lucrărilor se va desfăşura pe o perioadă de 36 de luni, în baza unui contract în valoare de peste 642 milioane lei
Drumul trece pe la altitudinea maximă de 1.285 metri în Pasul Predeluț, iar durata mare de execuție se explică prin relieful dificil și perioada mai redusă în care se poate lucra în zona de munte. Reabilitarea se face pentru Clasa Tehnică IV, cu portanță maximă de 11 tone, așadar nu va putea susține camioane de mare tonaj. Pe unele tronsoane șoseaua este impracticabilă, arată expertiza din caietul de sarcini pe care a consultat-o Economedia. Șoseaua va fi lărgită la 8 metri parte carosabilă, cu câte 3 metri lățimea pentru fiecare bandă de circulație, 1,5 metri acostamente și 0,5 metri benzi de încadrare, a transmis la semnarea contractului reprezentantul constructorului.
Este cel mai mare contract pentru infrastructura rutieră (secundară) semnat la Ministerul Dezvoltării/Compania Națională de Investiții, însă modernizarea se face doar pentru trafic comercial ușor, nu și pentru transportatori, fără o lărgire semnificativă a platformei și cu un traseu greu, cu serpentine care ajunge la aproape 1300 metri altitudine. Pe plan local și pentru turism, modernizarea DJ Câmpina – Săcele este o veste foarte bună, de mult așteptată, însă pentru zona critică dintre Comarnic și Predeal – DN 1, va conta indirect prin preluarea traficului de tranzit (rămâne de văzut în ce măsură) dintre Ploiești și Brașov. Altfel spus, pentru turiștii care au cazare în stațiuni (Sinaia, Bușteni, Azuga și Predeal) acest drum județean nu va ajuta semnificativ. Pentru traficul local, mai utile vor fi centurile de la Comarnic și Bușteni, dar și la aceste ocolitoare se vor forma cozi la descărcarea în DN 1.
„Drumul județean DJ 102I pornește din localitatea Câmpina și trece prin localitățile Plaiul Câmpei – Lunca Mare – Seciuri – Teșila – Trăisteni – lim. jud. Brașov și face legătura cu DN 1A la Șanțuri. Astfel acest drum face legătura între DN1 și DN1A respectiv între Câmpina și Săcele putând deveni o alternativă pentru DN1 București – Brașov. Drumul județean DJ 102I reprezintă un traseu stategic care face legătura între partea de sud a țării (jud. Prahova) și partea centrală jud. Brașov), traversând munții Baiului (Gârbova) prin pasul Predeluț (altitudine 1.285 m).
Sectorul de drum care face obiectul prezentei documentații are o lungime totală în urma ridicărilor topografice și a geometrizării în plan de 25.636,08 ml și are limitele între km37+620 și km 63+256.08, din care:
– în județul Prahova lungimea este de 13.200,38 km (km 37+620.00 – km 50+820.38);
– in județul Brașov lungimea este de 12.435,70 km (km 50+820.38 – km 63+256.08);
Pe sectorul cuprins intre km km 37+620 si km 63+256.08, cu excepția sectorului cuprins între km 61+980.39 si km 63+256.08 (L=1275.7 m) care are îmbrăcăminte asfaltică, restul traseului este nemodernizat, fiind pietruit, iar pe unele porțiuni chiar impracticabil. Deși încadrat ca drum județean, după Pasul Predeluț drumul existent are elementele geometrice caracteristice unui drum forestier secundar. Per ansamblu starea tehnică a drumului județean se poate caracteriza ca fiind foarte rea. În prezent DJ 102I nu prezintă o structură rutieră care să asigure o circulație în conditii normale. Platforma carosabilă este puternic denivelată prezentând pe alocuri făgașe adanci, burdușiri, văluiri, fisuri, crăpături, etc. Îmbrăcămintea rutieră a drumului este rudimentară, fiind alcătuită predominant din fragmente de bolovăniș și pietriș încastrate în terenurile coezive din patul drumului. Pe alocuri în structura rutieră sunt intercalate și blocaje de piatră. Grosimea sistemului rutier este foarte variată atât pe lungimea drumului cât și pe lățimea lui. În sondajele executate grosimea sistemului rutier este cuprinsă între 5 și 25 cm”, arată Compania de Investiții.