FOTO Autostrada Sibiu – Piteşti: Lotul Sibiu – Boiţa a ajuns la 55% execuţie. Constructorul PORR lucrează pe şantier cu 500 de drumari şi 300 de utilaje

A 1 Lot 1 viaduct Tălmăcel

Peste 500 de drumari cu 300 de utilaje lucrează pe şantierul primului lot al Autostrăzii A1 Sibiu – Boiţa, tronson cu o lungime de 13 kilometri care ajuns la un stadiu fizic de execuţie de 55% şi ar urma să fie deschis până la sfârşitul anului viitor. Mobilizarea constructorului PORR din Austria este foarte bună, iar drumarii se concentrează pe ridicarea viaductului de la Tălmăcel, cea mai dificilă lucrare de artă de pe întreg lotul, a anunţat, după o verificare pe şantier, secretarul de stat Ionel Scrioşteanu.

„Pe primul lot al Autostrăzii Sibiu – Piteşti se lucrează intens. Stadiul lucrărilor pe cei 13 kilometri ai secţiunii Sibiu – Boiţa a ajuns la 55%. Peste 500 de oameni și 300 de utilaje lucrează pe acest tronson de autostradă. Se lucrează intens la viaductul peste Tălmacel, care are o lungime de 650 de metri şi o înălţime a picioarelor de până la 30 de metri”, potrivit lui.




Astfel, continuă lucrările la podul peste valea de la km 10+470, la pasajul peste DJ 105G, unde se execută excavații, umpluturi, se aplică strat de formă, precum și fundație de balast pe diverse sectoare.

În ceea ce privește lucrările de drum, au fost realizate deja 80% dintre excavații și umpluturi, la fundația de balast s-a ajuns la 55%, iar stratul de balast stabilizat este realizat pe cca 16% din necesar.

Continuă relocarea liniei electrice aeriene, a anunţat Scrioşteanu.

Luna aceasta constructorul a început şi turnarea primului strat de asfalt.

Segmentul Sibiu-Boița cu o lungime de 13 kilometri mai cuprinde:

  • încă un viaduct, la Tălmaciu, cu 10 deschideri și lung de 400 de metri;
  • 2 noduri rutiere;
  • 2 spații de servicii;
  • 27 de poduri și pasaje;
  • tot atâtea podeţe.

Contractul pentru proiectarea şi execuţia primului lot al celei mai aşteptate autostrăzi din România a fost semnat în aprilie 2019 cu antreprenorul Porr din Austria pentru 129 milioane de euro, adică 10 milioane de euro pe kilometru. Lucrările au început în primăvara anului 2020, iar termenul de execuţie este de 3 ani.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *