STRABAG România, în calitate de Antreprenor General, împreună cu beneficiarul, Primăria municipiului Satu Mare, au inaugurat noul pod hobanat peste râul Someș în Satu Mare. Proiectul de construcție, în valoare de aproximativ 200 de milioane de lei, a început în mai 2020 și are o perioadă de garanție de 15 ani.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Constructorul susține că noul pod, care are o lungime de 644 de metri, este “unul dintre cele mai
complexe și ambițioase proiecte de infrastructură din România”.

La finalizare, podul din Satu Mare este cel mai mare pod hobanat din România ca lungime, consolidându-și astfel importanța în peisajul infrastructurii moderne a țării.
Proiectul de construcție, în valoare de aproximativ 200 de milioane de lei, a început în mai 2020 și are o perioadă de garanție de 15 ani.

Podul are un design în formă de harpă, susținut de doi piloni de 73 de metri înălțime și 56 de cabluri de oțel de înaltă rezistență. Ansamblul suspendat care susține podul cântărește 227 de tone și este proiectat
să suporte o sarcină de peste 12.000 de tone.

“STRABAG a implementat soluții avansate pe podul hobanat peste râul Someș. Pentru a asigura alinierea și tensionarea optimă a cablurilor de susținere, echipa a utilizat tehnologia LIDAR montată pe drone pentru a cartografia cu precizie plăcile de ancorare din pilonii podului. Datele de înaltă rezoluție
obținute au fost procesate timp de 48 de ore folosind un server de înaltă performanță”, au transmis constructorii.

Proiectul a incorporat și metodologii avansate de construcție, inclusiv Building Information Modeling (BIM) 5D pentru planificare și execuție integrate. Au fost utilizate tehnologii de control al utilajelor și monitorizare cu ajutorul dronelor pentru a asigura precizia și eficiența pe tot parcursul procesului de construcție.
„Participarea la cel mai mare proiect de infrastructură din Satu Mare din ultimii 40 de ani este un motiv de mândrie pentru echipa STRABAG”, a declarat Herbert Schuster, Commercial Subdivision Manager al STRABAG România.
Structura include patru benzi de circulație, două trotuare pentru pietoni și o pistă dedicată bicicletelor, facilitând conectivitatea între cartierele din nordul și sudul orașului.