Foto. Cum arată șantierul drumului expres Craiova-Pitești, podul peste Olt

Redacția mai 23, 2021 0 comentarii
drum expres craiova Pitesti

Avansează lucrările pe drumul expres Craiova-Pitești. Ministrul Transporturilor prezintă imagini de pe tronsonul 2 al proiectului, unde se pregătește podul peste râul Olt și Balta Milcov. Constructorul responsabil de această porțiune este UMB.

“Imagini spectaculoase de pe șantierul drumului expres Craiova-Pitești în zona traversării peste Olt, realizate de pasionatul de infrastructură MND”, scrie ministrul Cătălin Drulă, într-o postare pe pagina oficială de Facebook. DX12 este primul Drum Expres aflat în construcție în România pe traseul Pitești – Slatina – Craiova, cu o lungime totală planificata de 121,18km. Are patru sectoare și termen de finalizare anunțat pentru 2023.

 

Sursa foto: Catalin Drulă /MND, Facebook
Sursa foto: Catalin Drulă /MND, Facebook

 

Drulă s-a referit la drumul expres Craiova – Piteşti joi, la Videoconferinţa News.ro RoInvest. “Noi ne concentrăm ca proiectele care sunt în derulare, aceste mari şantiere de autostradă, de drum expres, de poduri, să meargă cât mai bine, să ajungă cât mai repede la finalizare. Totdeauna există acest ciclu de investiţii sezonal în construcţii, adică în februarie-martie încep lucrările, în decembrie trebuie să se pună ultimele operaţiuni înainte să vină vremea rea. Un proiect mare pe care ne propunem să îl livrăm anul acesta – şi avem promisiunea constructorului că îl va livra – este acel sector din drumul expres Craiova-Piteşti, între Balş şi Slatina. Practic, la sfârşitul anului, odată cu inaugurarea acestui sector, ar trebui ca, mergând de la Piteşti la Craiova sau de la Craiova la Piteşti, să nu mai intrăm în localităţile Balş şi Slatina. Un mare câştig pentru aceste localităţi, care scapă de traficul îngrozitor de tranzit. Un mare câştig pentru siguranţa rutieră, pentru cei care nu ştiu, drumul expres are o diferenţă relativ minoră faţă de profil de autostradă, profilul de autostradă are 26 metri, profilul de drum expres este de 22 m, diferenţa de patru metri vine în special din absenţa benzii de urgenţă, e doar un acostament care este asfaltat, de 1,5 metri care este în afara benzilor de circulaţie”, a precizat ministrul Transporturilor, citat de News.ro.

Proiectul face parte din reţeaua transeuropeană de transport şi include construirea a două benzi de circulaţie pe fiecare sens, 10 tronsoane de racord şi 75 de poduri sau pasaje.

”Noul drum expres va îmbunătăţi traficul în regiune, unde în prezent deplasarea se desfăşoară cu viteze medii sub 60 km/h, iar numărul deceselor este cu 5,8 % peste media din România. Reducerea timpului de călătorie între Craiova şi Piteşti va diminua costurile de transport şi va spori eficienţa economică a reţelei rutiere din România”, conform datelor transmise de Comisia Europeană, în contextul în care Uniunea Europeană va contribui, prin intermediul politicii de coeziune, cu 726 de milioane de euro la construirea acestui drum.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.