FOTO Se lansează licitația de proiectare a noului Terminal al Aeroportului “Henri Coandă”. Cea mai mare lucrare de infrastructură aeroportuară din România: Doar serviciile de proiectare costă 40 de milioane de euro

proiect aeroport henri coanda Sursa foto: CNAB

Compania Națională Aeroporturi București lansează licitația de proiectare a noului Terminal al Aeroportului “Henri Coandă” și a infrastructurii aeroportuare aferente. Doar serviciilor de proiectare și asistență tehnică vor costa aproximativ 40 de milioane de euro.

CNAB lansează procedura de atribuire a contractului de servicii de proiectare pentru realizarea studiilor, conceptului, proiectului tehnic de execuție și asistență tehnică pe perioada execuției lucrărilor pentru infrastructura necesară acomodării traficului prognozat pentru anul 2040 – Etapa I pentru realizarea obiectivului de investiții “Programul Strategic de Dezvoltare a Infrastructurii Aeroportuare la Aeroportul Henri Coandă – București”. Valoarea estimată a serviciilor de proiectare și asistență tehnică se ridică la aproximativ 40 milioane euro. Termenul de de depunere a ofertelor este 16 iunie 2025.

Principalul obiectiv al acestui proiect este realizarea unui nou Terminal de pasageri cu toate facilitățile necesare, cu o suprafață de aproximativ 176.000 mp, care să acomodeze un trafic prognozat pentru anul 2040 de 30 milioane pasageri/an (traficul de pasageri la orele de vârf în noul terminal va putea ajunge la 6.500 de pasageri/oră).

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
concedieri dreamstime
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
Sursa foto: CNAB

Viziunea CNAB pentru noua infrastructură este, conform companiei: aeroport individualizat la nivel internațional; aeroport smart prin utilizarea tehnologiilor moderne AI, IoT, BMS etc; aeroport eficient – fluxuri optime pentru pasageri, bagaje, aeronave, autovehicule, echipamente; siguranță și securitate prin utilizarea tehnologiilor avansate; experiența pasagerilor – spații confortabile, fluxuri intuitive, spații diverse pentru food & beverages, shopping, lounges; sustenabilitate și reziliență – soluții eficiente energetic, utilizarea de tehnologii verzi cu impact minim asupra mediului (de exemplu: reutilizarea apei de ploaie); soluții care să conducă la conceptul de „healthy building” (fluxuri pasageri, calitatea aerului, materialele utilizate, soluții HVAC, fără zgomot interior, cu lumină naturală, tehnologie digitală etc).

Sursa foto: CNAB

“Terminalul va fi proiectat la nivelul celor mai înalte standarde aeroportuare pentru trafic Schengen – Non Schengen, cu zone generoase de Sosiri, Plecări și de tranzit sau transfer al pasagerilor”, transmite CNAB.

Terminalul va fi realizat modular, ceea ce va permite punerea etapizată în exploatare.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Facilitățile noului terminal: minimum 48 de standuri noi de parcare aeronave; minimum 20 de punți de îmbarcare; spații generoase pentru pasageri, sisteme moderne de benzi de bagaje (sosiri și plecări), echipamente de control de securitate, fluxuri separate pentru aprovizionare, sisteme pentru informarea pasagerilor, iluminare ambientală, acustică optimă, climatizare eficientă și semnalizare intuitivă, saloane de protocol pentru clienții companiilor aeriene, saloane VIP, zone diverse de comerț, toate dimensionate pentru a realiza ”IATA Optimum Level of Service”.

Sursa foto: CNAB

Aeronavele vor dispune de noi căi de rulare moderne, pe o nouă infrastructură aeroportuară.

Alte facilități care vor fi realizate: turn de control, remiză PSI, zone pentru handling, clădiri administrative, stații de transformare, stații de epurare a apelor, parcări auto pentru autovehiculele pasagerilor.

Se va realiza inclusiv o rețea complexă de drumuri de acces în zonele de landside și airside, pentru asigurarea conexiunilor rutiere, cu drumuri și pasaje subterane, între Terminalul actual și viitorul Terminal.

Terminalul va dispune de stații moderne de taxi și de transport public de călători, dar și de zone speciale pentru autocare, create pentru a evita congestiile de trafic.

Noul Terminal va fi conectat la infrastructura rutieră și la cea feroviară.

Având în vedere complexitatea proiectului, proiectantul trebuie să utilizeze Building Information Modeling în procesul de proiectare.

Sursa foto: CNAB
Sursa foto: CNAB

Programul strategic are în vedere, într-o etapă ulterioară, dezvoltarea infrastructurii aeroportuare necesare prelucrării traficului de mărfuri şi poştă, prin realizarea unei platforme multimodale cargo, precum și prin crearea unui parc tehnologic high tech pentru dezvoltarea activităţilor conexe transportului aerian.

Comentarii

  1. Chiar era nevoie???
    Vin oamenii de la sute de kilometri la otopeni in timp ce aeroporturile lor stau degeaba la mult sub capacitate.
    Mai bine nu s-ar mai pune bete in roate aeroporturilor din tara si s-ar sprijini cu 4 maini in loc de “ajutorul” de acum cu o mana la spate…
    Sa faca tot ce e in putinta pentru a promova, sprijini si oferi tot ce au nevoie sa functioneze in parametri optimi si abia apoi dupa ce aeroporturile din jur ajung la capacitate maxima, sa investeasca sume enorme in alte terminale in Otopeni…
    Nu le-ar fi rusine cand vad ca zilnic vin mii de masini de transfer aeroport din toata tara… in loc sa plece frumos de pe aeroporturile lor…

  2. “Principalul obiectiv al acestui proiect este realizarea unui nou Terminal de pasageri cu toate facilitățile necesare, cu o suprafață de aproximativ 176.000 mp, care să acomodeze un trafic prognozat pentru anul 2040 de 30 milioane pasageri/an (traficul de pasageri la orele de vârf în noul terminal va putea ajunge la 6.500 de pasageri/oră).”
    🤩🤩🤩
    Ce basme ne mai vând alde ăstia?
    Cate studii de fezabilitate o sa fie?
    Cum s-a determinat un trafic de 30 milioane pasageri/an?
    😎
    O sa fie un basm precum Autostrada Ploiesti-Brasov!
    Asta la autostrazi ca la Drumuri Judetee e beznă!
    Cum dansa Grindă cu Dumitrescu Fură tot din Ph cand acum 4 ani Ostașul Ruginit semna contractul DJ Campina-Sacele?😵
    Astept ca si la OTP sa apară PM Ciolacu sa ia pelteaua la acest contract SF!😡

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.