FOTO Sorin Grindeanu, după ce a mers cu primul tren nou cumpărat în ultimii 22 de ani: Până în ianuarie 2026 urmează să vină alte 37 de garnituri noi de tren / Viteza lui maximă este de 160 de km/h, pe drumul spre Brașov este restricție de 140

Grindeanu tren nou Alstom Sursa foto: Facebook/ Sorin Grindeanu

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat miercuri, după ce a mers cu premierul Marcel Ciolacu, la Braşov, cu primul tren electric achiziţionat în ultimii 35 de ani, și primul nou în ultimii 22 de ani, că până în ianuarie 2026 urmează să vină alte 37 de garnituri noi de tren iar prima va intra tot spre Braşov, următoarele urmând să circule spre Constanţa şi Craiova.

Sursa foto: Facebook/ Sorin Grindeanu

Ministrul a mai anunţat că au contracte semnate astăzi, de aproximativ 130 de garnituri, de lung sau de scurt parcurs, toate din banii europeni, transmite News.ro

”Este cred că pentru prima dată, după 22 de ani, este prima garnitură nouă. Cred că ultima oară a fost Săgeata Albastră, dar era Diesel, de această dată o garnitură electrică. cu alte cuvinte, transport verde. E un program mult mai amplu. Până la sfârşitul anului o să fie livrate şi alte garnituri”, a spus premierul Marcel Ciolacu, la Braşov.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
Sursa foto: Facebook/ Sorin Grindeanu

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat la Braşov că următoarea garnitură de tren urmează să vină în luna decembrie.

”Pe parcursul anului 2025, până în ianuarie 2026, deci în 13 luni, urmează să vină alte 37 de garnituri noi de tren, care, prima dintre ele va intra tot pe acest traseu, spre Braşov, următoarele spre Constanţa şi spre Craiova. Cu cât sosesc mai multe, cu atât vom merge şi pe distanţe mai îndepărtate, cum ar fi Timişoara”, a arătat ministrul. Grindeanu a arătat că este un prim pas.

Sursa foto: Facebook/ Sorin Grindeanu

”Speră că cadenţa, dacă tot vorbim de căi ferate, să fie cea enunţată de mine mai înainte, şi anul viitor să avem cât mai multe trenuri”, a subliniat el.

”Avem contracte semnate astăzi, când vorbim, de aproximativ 130 de garnituri, de lung sau de scurt parcurs, toate din banii europeni, că vorbim de Fondul de modernizare, că vorbim de Programul operaţional, sau că vorbim de PNRR. Absolut toate sunt din fonduri europene, unde, sigur, bugetul de stat vine cu cofinanţarea”, a precizat Grindeanu.

Despre viteza cu care circulă acest tren, Grindeanu a arătat că s-a atins 140 km şi aceasta este restricţia în acest moment. ”Ne dorim ca lucrările în infrastructură, indiferent că vorbim de această rută, sau cea de pe Constanţa, unde se poate atinge 160 km, să fie cât mai multe, iar investiţiile în infrastructură se ducă la creşterea vitezei pe calea ferată, fie că vorbim de transportul de călători, dar şi cel de marfă, care este la fel de important”, a subliniat Grindeanu.

Sursa foto: Facebook/ Sorin Grindeanu
Noul tren electric poate circula cu o viteză maximă de 160 km/h și are o capacitate de 55 locuri la clasa întâi, 294 de locuri la clasa a doua și 2 locuri destinate persoanelor cu mobilitate redusă, a precizat ministrul pe Facebook.
Noul tren a fost achiziționat, împreună cu alte 36 trenuri, în baza unui contract în valoare de 1,7 miliarde lei (fără TVA), finanțat prin Programul Transport 2021-2027.
Sursa foto: Facebook/ Sorin Grindeanu
Până în 2026, urmează să vină în România, gradual, și celelalte trenuri care vor deservi mai multe rute:
– București-Suceava
– București-Iași, via Pașcani
– București-Constanța
– București-Timișoara via Brașov, Arad
– București-Craiova
– București-Arad, via Craiova, Orșova
– București-Petroșani-Deva
– București-Cluj-Napoca
– București-Brașov
– Brașov-Cluj-Napoca, via Deda
– Cluj-Napoca-Timișoara, via Deva, Arad
– București-Galați
– Cluj-Napoca- Iași.
Trenul pus astăzi în circulație este și primul tren electric achiziționat de MTI în ultimii 35 de ani. Ultimele trenurile cumpărate sunt cele cunoscute sub denumirea “Săgeata Albastră”, achiziționate în anii 2002-2003, și care sunt propulsate cu motoare diesel, a mai spus Grindeanu.
“În prezent, sunt în derulare alte 4 contracte pentru achiziționarea a încă 82 trenuri noi, finanțate prin Planul Național de Redresare și Reziliență și prin Fondul pentru Modernizare. Astfel, toate cele 5 contracte prevăd inclusiv achiziționarea suplimentară a încă 9 trenuri (prin act adițional). În plus, sunt în pregătire licitații pentru achiziționarea a încă 58 de trenuri electrice noi și 12 trenuri cu hidrogen. În următorii 4 ani, România va beneficia practic de un total de 189 de trenuri electrice noi, la care se vor adăuga 39 locomotive noi, dar și 75 de locomotive și 139 vagoane modernizate.”, a adăugat el.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Din zicerile lui Grindă:
    “investiţiile în infrastructură se ducă la creşterea vitezei pe calea ferată”
    Care investitii si cand că pâna acum e nimic.
    Nici cu var nu s-a mai dat prin gari!
    “Viteza lui maximă este de 160 de km/h, pe drumul spre Brașov este restricție de 140”
    Cum asa?
    De la Bucuresti la Brasov sunt 266 km iar in medie se fac 2 ore si jumaate.
    Aritmetic, Grindă, viteza comercială e de cca 65 km la oră.
    De unde ai scos viteza aia de 140/oră?
    Sa nu treci de Satu Mare in curând!
    😫😫
    Nici calea ferata nu e calibrată pentru asemenea viteze!
    N-ai de unde!
    Iar România electorală preia minciunile lui Grindă!😡

  2. La Grinda problema e la sfecla… urmariti schimonoselile constante, cred ca unii psihiatrii ar avea ceva de spus… in rest:
    ROMANIKA TE IUBIM!

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.