Francezii și germanii se bat să reconstruiască portul Beirut, după explozia de anul trecut

beirut, port beirut, explozie port beirut Sursa foto: Paul Saad - Dreamstime.com

Grupul francez de transport maritim cu containere CMA CGM vrea să reconstruiască portul Beirut în termen de trei ani, în ciuda unui blocaj politic din Liban care a împiedicat luarea unor decizii în privința portului, după explozia din august anul trecut, a spus un executiv al companiei, citat de Reuters. Oferta lor este concurată de companii germane.

O explozie chimică din portul Beirut a ucis 200 de oameni și a distrus cartiere întregi, anul trecut, adâncind cea mai gravă criză politică și economică a Libanului de după războiul civil din 1975-1990.

Planul CMA CGM, prezentat pentru prima dată autorităților libaneze în septembrie, are în vedere reconstrucția docurilor și depozitelor deteriorate, împreună cu extinderea portului și digitalizarea, la un cost total estimat între 400 și 600 milioane dolari, a declarat Joe Dakkak, director general CMA CGM Liban, sâmbătă.

„Oferta noastră rămâne pe masă. Proiectul nostru este unul realist, deoarece situația este urgentă”, a spus el pentru Reuters.

Vineri, companiile germane au prezentat un plan separat de mai multe miliarde de dolari pentru a reconstrui portul și districtele vecine din Beirut.

Dakkak a declarat că inițiativa germană se concentrează mai mult pe dezvoltarea imobiliară pe termen mai lung, dar CMA CGM ar fi dispusă să contribuie la partea portuară a proiectului dacă este invitată.

CMA CGM este controlat de familia franco-libaneză Saade, iar grupul s-a alăturat președintelui francez Emmanuel Macron în eforturile de ajutorare a Beirutului în urma exploziei din vara anului trecut.

Guvernul francez nu face parte din planul de reconstrucție al CMA CGM, a spus Dakkak, adăugând că companiile și instituțiile financiare franceze și-au arătat interesul și că statul libanez va avea un rol printr-un parteneriat public-privat.

Explozia de anul trecut a distrus echipamentele din terminalul de containere, pe lângă devastarea secțiunii vrac a portului. Acest lucru a dublat timpul de așteptare pentru nave, sporind ineficiențele de lungă durată din port, potrivit lui Dakkak.

CMA CGM este principalul operator de transport maritim din portul Beirut, reprezentând 60% din volume și rămâne un candidat în parteneriat cu MSC din Elveția pentru concesiunea de a administra terminalul de containere, a spus Dakkak.

Un proces de licitație pentru administrarea terminalului de containere, menținut de criza politică, va fi relansat în două săptămâni, a adăugat el.

Sursa foto: Paul SaadDreamstime.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *