Producătorii auto vor prezenta autorităţilor franceze, începând de marţi, specificaţiile vehiculelor lor electrice, în speranţa că vor putea să beneficieze în continuare de subvenţii, conform noilor condiţii ce ar putea descuraja achiziţiile de modele produse în China, transmite agenția Reuters, citată de Agerpres.
Pe fondul concurenţei puternice din sectorul vehiculelor electrice (EV), punctajul de mediu pentru fiecare model va avea la bază întregul ciclu de producţie, va lua în calcul emisiile de carbon pentru transportarea maşinilor, precum şi materialele şi sursele de energie folosite la producerea lor.
Punctajul, calculat automat cu ajutorul unei platforme online, va exclude probabil cele mai multe modele fabricate în Asia, chiar dacă unele sunt dintre cele mai vândute vehicule electrice în Franţa, au declarat pentru Reuters surse guvernamentale.
“Dacă există vehicule fabricate în Asia care sunt extrem de uşoare, au multe calităţi, poate rămân în continuare eligibile pentru subvenţii, dar credem că vor fi puţine, cu siguranţă nu majoritatea”, au precizat sursele.
Printre vehiculele electrice cele mai vândute din Franţa se află Model Y şi Model 3 de la Tesla, precum şi Dacia Spring. Ele sunt produse în China, aşa cum e şi modelul din ce în ce mai popular MG4, fabricat de grupul chinez SAIC.
Subvenţia guvernamentală pentru vehiculele electrice este de 5.000 de euro pentru majoritatea gospodăriilor şi de 7.000 de euro pentru cele mai sărace.
Şi Italia ia în considerare noi subvenţii pentru achiziţionarea de maşini, care ar include emisiile de carbon în procesul de fabricaţie şi distribuţie, un mod de a-şi proteja industria de importurile chinezeşti, au declarat pentru Reuters surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.
Schema ar putea descuraja în mod potenţial achiziţiile de vehicule electrice (EV) produse în China, în condiţiile în care importurile sunt în creştere în Europa, pe fondul preţurilor mai scăzute decât ale celor fabricate de producătorii auto locali.