General Motors a raportat miercuri cele mai slabe vânzări trimestriale din China de la începutul pandemiei de coronavirus, pe fondul unei reapariții a cazurilor de Covid-19 în țară și a problemelor continue ale lanțului global de aprovizionare, transmite CNBC.
Producătorul auto din Detroit a declarat că a vândut 484.200 de vehicule din aprilie până în iunie în China, cea mai mare piață la nivel global. Vânzările au scăzut cu 35,5% față de un an anterior și au fost cele mai scăzute de la 461.700 de vehicule în primul trimestru al anului 2020, când restricțiile guvernamentale Covid au blocat producția Chinei.
Acțiunile GM au scăzut cu mai mult de 4% în timpul tranzacțiilor intraday de miercuri. Acțiunile producătorului auto au scăzut cu aproximativ 47% în 2022.
Într-un comunicat, GM a spus că mărcile sale din China sunt „concentrate pe reluarea producției și a operațiunilor”. Vânzările companiei în China au fost publicate la mai puțin de o săptămână după ce GM a avertizat investitorii că problemele legate de lanțul de aprovizionare ar avea un impact semnificativ asupra câștigurilor din al doilea trimestru, menținând în același timp indicațiile anterioare pentru 2022.
Directorul financiar general Paul Jacobson a descris luna trecută situația din China în timpul unei conferințe cu investitorii Deutsche Bank ca fiind „evident provocatoare”, invocând „câteva probleme pe termen scurt pe care a trebuit să le rezolvăm”.
Vânzările GM în China includ cele prin asociații în participațiune și mărcile sale binecunoscute Buck, Cadillac și Chevrolet, toate acestea înregistrând scăderi semnificative între aproximativ 22% și 79%.
Numărul zilnic de cazuri de Covid din China continentală, inclusiv cele fără simptome, a crescut de la câteva la aproximativ 200 sau 300 de cazuri noi în ultimele câteva zile. Numărul de orașe care au restricționat mișcarea s-a dublat în interval de o săptămână.