Programul Germaniei de subvenţii pentru achiziţionarea de vehicule electrice (EV) se va încheia prematur luni, 18 decembrie 2023, cel mai recent indiciu al reducerii cheltuielilor după adoptarea bugetului revizuit pe 2024, transmite Reuters, citată de Agerpres.
În acest program de încurajare a achizițiilor de mașini electrice, statul german a investit aproximativ zece miliarde de euro din 2016, a anunţat Ministerul Economiei,
Planurile de cheltuieli ale Berlinului au fost date peste cap de o decizie de luna trecută a Curţii Constituţionale, care a împiedicat Executivul german să transfere fonduri necheltuite în valoare de 60 miliarde de euro dedicate combaterii pandemiei spre iniţiative verzi. Ca urmare, unele programe menite să accelereze tranziţia verde a Germaniei au fost reduse pentru a se putea adopta noul buget.
Iniţial, subvenţiile pentru achiziţionarea de vehicule electrice erau menite să se acorde până la finalul lui 2024. Cei care au solicitat deja subvenţiile vor primi banii, dar nu vor fi acceptaţi noi solicitanţi începând de luni.
În Germania, subvenția pentru vehiculele electrice era de 4 500 de euro, în 2024 urma să fie 3.000 de euro. Apoi, din 2025 urma să fie eliminată complet, lucru care se va întâmpla, însă, mai devreme, adică de luni 18 decembrie 2023.
De la 1 septembrie, subvenția pentru VE a expirat pentru întreprinderi și s-a limitat la persoanele fizice.
Decizia Germaniei vine pe fondul unor restricții mai stricte privind subvențiile pentru vehiculele electrice în Franța.
Începând cu 15 decembrie, Franța a limitat bonusurile pentru VE de până la 7.000 de euro pentru mașinile electrice fabricate în Europa. Vehiculele fabricate în China, inclusiv Dacia Șpring și Tesla Model 3, nu mai sunt eligibile. Modelul Y va fi în continuare eligibil, deoarece Tesla produce acest crossover la uzina sa din zona Berlinului.
Germania și Franța sunt cele mai mari două piețe ale Tesla în Europa.
Industria auto din Germania şi-a extins gama de vehicule electric după ce China şi SUA au depăşit producătorii auto germani pe acest segment care înregistrează o creştere rapidă.
Potrivit Autorităţii rutiere germane (KBA), la finele lunii aprilie, pe drumurile din Germania circulau aproximativ 1,2 milioane de vehicule complet electrice, cu mult sub obiectivul de 15 milioane de vehicule fixat pentru 2030.
Preţurile ridicate, autonomia limitată şi lipsa de staţii de încărcare, în special în zonele rurale, sunt considerate principalele motive pentru care vânzările de vehicule electrice înregistrează întârzieri.