Vânzările berarilor şi distribuitorilor de bere din Germania au scăzut, din nou, în primele şase luni ale anului, după ce în 2022 şi-au revenit puţin graţie eliminării restricţiilor introduse din cauza Covid-19, arată cifrele oficiale publicate marţi, informează AP, citată de Agerpres.
În perioada ianuarie-iunie 2023, vânzările de bere au scăzut până la 4,2 miliarde de litri, cu 2,9% mai puţin decât în aceeaşi perioadă a anului trecut, a informat Oficiul federal de statistică.
Cifra include atât vânzările interne, cât şi exporturile de bere germană, precum şi berea importată din alte state membre ale Uniunii Europene şi vândută în Germania. Însă sunt excluse din statistici berea fără alcool şi berea importată din ţările din afara blocului comunitar.
Vânzările din interiorul Germaniei, care au fost responsabile pentru 82% din cantitatea totală, au scăzut cu 3,5% în ritm anual până la 3,4 miliarde litri. Exporturile au scăzut foarte puţin, în condiţiile în care berarii germani au exportat 404 milioane de litri de bere în alte ţări membre UE, o scădere de 0,4%, precum şi 347,9 milioane de litri de bere către state din afara UE cu 0,2% mai puţin decât în perioada similară a anului trecut.
Berarii germani se luptă cu o scădere a vânzărilor de lungă durată care este alimentată de îngrijorările cu privire la efectele alcoolului asupra sănătăţii şi alţi factori, chiar dacă anul trecut s-au bucurat de o uşoară relansare a vânzărilor, după ce restaurantele şi barurile au fost închise pentru lungi perioade de timp în 2020 şi 2021. Per total, vânzările de bere din primul semestru din 2023 sunt cu 12,2% mai mici decât în urmă cu un deceniu.
În același timp, Oficiul federal de statistică a anunţat marţi că o cantitate de 474 milioane de litri de bere fără alcool a fost produsă anul trecut în Germania, de aproape două ori mai mult decât în urmă cu un deceniu. Este vorba, totuşi, de o cantitate foarte mică faţă de cele peste 7,6 miliarde de litri de bere cu alcool care a fost produsă anul trecut în Germania.