GFR vrea să intre pe piața transporturilor feroviare de marfă din Grecia

grup feroviar roman locomotiva tren marfa Sursa Foto: clubferoviar.ro

Autoritatea de Reglementare Feroviară din Grecia anunţă finalizarea în curând a procesului de obţinere a aprobărilor pentru ca Grup Feroviar Român SA (GFR) să-şi desfăşoare activitatea pe piaţa transporturilor feroviare de marfă din această țară, transmite Rador, care citează capital.gr.

GFR a depus două cereri pentru omologare a unor locomotive cu scopul de a-şi începe activitatea de transport pe infrastructura feroviară greacă. Cele două cereri de omologare se referă la o locomotivă electrică şi una diesel ale Grup Feroviar Român (GFR) SA care se află deja în circulaţie în România. Autoritatea de Reglementare Feroviară subliniază că emiterea finală a deciziilor de omologare a celor două vehicule urmează a fi finalizată în cursul acestei luni. Se precizează că au fost deja finalizate: în primul rând, stadiul de verificare dacă dosarele sunt complete şi, în al doilea rând, stadiul evaluării analitice.

Certificat Unic de Siguranţă

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Dat fiind că deţinerea unui certificat unic de siguranţă reprezintă o condiţie pentru a se permite unei companii feroviare accesul la infrastructura feroviară, Autoritatea elenă de Reglementare subliniază că a fost emis deja un certificat unic de siguranţă de către autoritatea europeană ERA, la cererea companiei feroviare, iar ţările prevăzute pentru prestarea serviciilor sunt România şi Grecia. Acest fapt împreună cu finalizarea de către autoritatea elenă (RAS) în cursul lunii iulie 2021 a aprobării circulaţiei celor două locomotive marchează începerea activităţii de transport de către această companie în reţeaua feroviară a Greciei.

În paralel, experţi ai Autorităţii Elene de Reglementare Feroviară participă la un grup tripartit de evaluare, constituit din Autorităţile Naţionale pentru Siguranţă din Grecia, România şi Bulgaria care împreună cu evaluatorii autorităţii europene ERA analizează cererea de actualizare a certificatului unic de siguranţă deţinut de compania respectivă. Cererea respectivă vizează extinderea locului de prestare a serviciilor de către GFR, incluzând şi Bulgaria, cu scopul asigurării accesului şi utilizării infrastructurii transfrontaliere până la staţiile Kulata şi Svilengrad. Deja a fost finalizat stadiul verificării iniţiale şi se află în curs evaluarea analitică a cererii. Se estimează că decizia de emitere a certificatului unic de siguranţă de către ERA va fi luată de asemenea în cursul lunii iulie 2021.

Tratament egal

În legătură cu noua companie care urmează să intre pe piaţa feroviară greacă, preşedinta Autorităţii de Reglementare Feroviară, Ioanna Tsiaparikou a declarat: “Acest fapt confirmă interesul puternic care există pentru activitatea comercială din Grecia. Autoritatea de Reglementare Feroviară este aici pentru a contribui prin propriul său cadru de competenţe la competitivitatea activităţii de transport feroviar, transparenţa pe piaţa feroviară şi tratament egal al actorilor de pe piaţă, fără discriminare. În conjunctura actuală, acordarea unui acces egal la reţea tuturor companiilor în funcţiune devine cu atât mai necesară, creând condiţiile pentru un sector feroviar productiv şi, prin urmare, transformând ţara noastră într-un hub de importanţă strategică în domeniul transporturilor”.

Gruia Stoica,, două condamnări

Operatorul feroviar GFR este controlat de omul de afaceri Gruia Stoica, care în aprilie 2020 a fost condamnat la 4 ani de închisoare pentru evaziune fiscală și spălare de bani. În același dosar, fratele vitreg al acestuia, Vasile Didilă, a primit 3 ani și 6 luni de închisoare, iar tatăl lor, Vasile Răducan, la 3 ani cu suspendare.

Toți au fost judecați pentru constituire de grup infracțional organizat, evaziune fiscală și spălare de bani cu un prejudiciu de peste 1,8 milioane de euro în dosarul privatizării companiei Transbordare Vagoane Marfă din Iași.

În februarie 2016, Gruia Stoica a fost condamnat definitiv la 2 ani și 6 luni de închisoare cu suspendare, cu un termen de supraveghere de 3 ani, pentru trafic de influență. Gruia Stoica a fost găsit vinovat că a dat o mită de 3 milioane de euro ca să obțină un contract pentru compania sa feroviară, GFR.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: