Furnizorul german de componente pentru industria auto Continental va închide fabrica de sisteme de inducție din Nădab (Arad) și va transfera operațiunile spre fabrica de furtunuri din cauciuc de încălzire/răcire din Carei (Satu Mare), scrie profit.ro. Potrivit sursei citate, transferul, argumentat prin scăderea cererii de anumite produse pe piață, se va derula treptat, până la jumătatea anului viitor, și va afecta peste 300 de angajați.
Continental deține în România șapte unități de producție și patru centre de inginerie, în Timișoara, Sibiu, Carei, Nădab, Brașov și Iași. Compania are, în România, peste 20.000 de angajați.
În primăvară, gigantul german a anunțat că vrea să investească, anul acesta, 150 de milioane de euro în România, sumă similară cu cea investită în 2020. Mutarea este argumentată prin faptul că volumele pentru sistemele de inducție a aerului și sistemele de răcire și încălzire au scăzut constant din cauza schimbării industriei auto către vehicule electrice, iar compania vrea acum să își întărească poziția din sectorul de producție a furtunurilor auto, arată profit.ro.
Fabrica din Carei va deveni zonă principală a operațiunilor de cauciuc și asamblare. În același timp, unitatea ContiTech din Timișoara va avea un rol important în operațiunile de fabricare și asamblare a țevilor de aer condiționat. Peste 300 de angajați ai fabricii din Nădab vor fi însă afectați de acest transfer al activităților. Angajaților afectați le va fi oferită opțiunea de relocare de la Nădab la Carei, în timp ce o parte mică a acestora va fi relocată la Timișoara. Compania va oferi un pachet compensatoriu pentru restrângerea activității acelor angajați care nu vor dori să se transfere.
La nivel de grup, Continental și-a redus, anul trecut, pierderile, însă a avertizat că și 2021 va fi un an plin de provocări, în contextul pandemiei și al crizei semiconductorilor. În 2020, pierdea netă a fost de 961,9 milioane de euro, în scădere de la 1,23 miliarde de euro în 2019.