Grupul internațional de turism TUI, unul dintre cei mai mari jucători globali din industrie, cu afaceri anuale de aproximativ 24 de miliarde de euro, intră pe piața din România.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Compania a înființat TUI România prin subsidiara sa din Polonia, TUI Poland Dystrybucja, potrivit informațiilor publicate în Monitorul Oficial în data de 19 decembrie 2025.
Cererea de înregistrare a noii entități a fost depusă pe 7 iulie 2025. Activitatea TUI în România va fi coordonată de structura regională din Polonia, care gestionează operațiunile grupului în această parte a Europei. Administratorii companiei locale sunt Dymnicki Marcin, Lysiak Lukasz și Tudose Mircea Alexandru.
„Divizia noastră de expansiune a businessului conduce o creştere bazată pe captarea valorii din cateogriile de produse emergente (de exemplu croazierele fluviale) şi prin noi pieţe – cea mai recentă fiind România, urmând şi altele”, se arată în raportul financiar al grupului pe 2025.
TUI pășește astfel pe o piață aflată în plină dezvoltare și care atrage tot mai mult interesul marilor grupuri internaționale de turism.
De exemplu, anul acesta, agenția românească de turism Paralela 45 a fost cumpărată de un grup polonez.
Miza este una semnificativă: în 2024, românii au cheltuit aproximativ 9,6 miliarde de euro pe vacanțe externe, potrivit datelor Băncii Naționale a României, ceea ce plasează piața de outgoing aproape de pragul de 10 miliarde de euro. Estimările pentru 2025 depășesc 11 miliarde de euro, un nou record.

Sursa foto: tuigroup.com