Autoritatea germană antimonopol a anunţat miercuri că a început să investigheze practicile de utilizare a datelor personale şi produse ale companiei multinaţionale americane Google, în baza noilor competenţe care i-au fost acordate, relatează agenţia EFE, citată de Agerpres.
Autoritatea a constatat existenţa „unei extraordinare puteri a Google pe piaţă” şi din acest motiv va merge înainte într-un proces care poate conduce la interzicerea practicilor care atentează la libera concurenţă.
„Deja am început să ne ocupăm de procesarea datelor personale de către Google, precum şi de produsul Google News Showcase. În paralel vom urmări atent acţiunile contra Amazon, Apple şi Meta, proprietarul Facebook”, a afirmat preşedintele autorităţii antimonopol, Andreas Mund.
Biroul antimonopol a fost consolidat la începutul lui 2021 printr-o lege care îi permite să determine cu mai mare uşurinţă o poziţie dominantă pe piaţă a unei companii şi apoi să intervină pentru a evita practici care să afecteze concurenţa.
Mund spusese anterior că aceasta va permite autorităţii să acţioneze împotriva practicilor care atentează la libera concurenţă ale marilor consorţii digitale.
În Germania, Google deţine o cotă de piaţă de 80% în ceea ce priveşte motoarele de căutare pe internet. În plus, are o poziţie dominantă în sectorul publicităţii legate de căutarea pe internet şi în alte servicii.
Google are, de asemenea, o mare influenţă în accesul altor companii la utilizatorii săi şi clienţii săi de publicitate, conform autorităţii antimonopol, astfel că poate impune anumite reguli şi condiţii. Aceasta permite să se considere că serviciile Google au caracterul propriu unei infrastructuri.