Google lansează chatbot-ul Bard pentru a se lupta cu ChatGPT de la OpenAI

ChatGPT Sursa foto: Dreamstime

Google a lansat robotul de chat Bard în încercarea de a rivaliza cu popularul ChatGPT al OpenAI, încercând astfel să recupereze terenul pierdut în cursa pentru comercializarea tehnologiei de inteligență artificială generativă, scrie Financial Times.

Gigantul tehnologic a început marți să lanseze chatbotul, primul său produs de AI de sine stătător pentru consumatori. Google a precizat că Bard, care oferă răspunsuri la întrebări bazate pe text, va funcționa separat de motorul său de căutare Google.

Lansarea sa are loc la aproape patru luni după ce rivalul OpenAI, susținut de Microsoft, a atras atenția la nivel mondial cu lansarea publică a chatbotului său, ChatGPT, ceea ce a declanșat o grabă a giganților din domeniul tehnologiei de a aduce o nouă inteligență artificială puternică, bazată pe limbaj, în domeniul căutării pe internet.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Săptămâna trecută, OpenAI a dezvăluit noul său model lingvistic, GPT-4, pe care utilizatorii îl pot accesa prin intermediul unei versiuni premium a ChatGPT și prin intermediul motorului de căutare Bing al Microsoft. Gigantul chinez de căutare Baidu și-a lansat, de asemenea, propriul chatbot, Ernie, pe care îl poziționează ca o alternativă în limba chineză la ChatGPT.

În ultimele săptămâni, inteligența artificială generativă a fost, de asemenea, integrată în aplicații de productivitate utilizate pe scară largă, cum ar fi Workspace de la Google, inclusiv Google Docs și Gmail, și în software-ul Office 365 de la Microsoft, precum și în aplicații populare precum Duolingo, permițând milioanelor de oameni să înceapă să interacționeze cu această tehnologie.

Google a precizat că Bard va genera răspunsuri doar în limba engleză – și nu în coduri informatice sau în alte limbi – și va oferi acces pe baza principiului „primul venit, primul servit” utilizatorilor care se înscriu pe lista de așteptare în SUA și în Regatul Unit.

„Dorim să obținem feedback și să creștem treptat numărul de persoane care au acces la Bard”, a declarat Zoubin Ghahramani, vicepreședinte al Google Research. „Iar motivul este că dorim cu adevărat să putem testa și să învățăm din asta înainte de a o lansa pe scară foarte largă”.

Bard este construit pe baza tehnologiei de inteligență artificială a Google, cunoscută sub numele de LaMDA, sau Modelul lingvistic pentru aplicații de dialog, și a fost antrenat pe date de text preluate de pe întregul web deschis. De asemenea, se bazează pe rezultatele căutării Google, un nivel suplimentar de instruire care înseamnă că este mai puțin probabil să se contrazică singur cu informații incorecte.

Roboții de chat cu întrebări-răspunsuri s-au numărat printre primul val de produse de consum construite pe așa-numita inteligență artificială generativă – o tehnologie care utilizează cantități enorme de text generat de oameni pentru a produce răspunsuri plauzibile la întrebări.

Dar Google a fost lent în lansarea AI conversațională în comparație cu rivalul său Microsoft, care în ianuarie a anunțat o investiție de “mai multe miliarde de dolari” în OpenAI. Criticii spun că Google este constrâns de afacerea sa extrem de profitabilă de căutare, care îl descurajează să introducă AI generativă din cauza capacității sale de a rezuma rezultatele căutării într-un singur răspuns.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: