Angajații Google au fost informați că s-ar putea să fie nevoiți să intervină pentru a corecta orice interogare greșită din partea noii sale funcții de chatbot, Bard, care dispune de inteligență artificială (AI), informează Euronews. De asemenea, compania i-a sfătuit să nu pretindă că chatbotul a avut “experiențe asemănătoare cu cele umane” sau că ar fi arătat “emoții”.
Angajații au primit miercuri un e-mail de la vicepreședintele Prabhakar Raghavan, care includea o listă cu ce trebuie și ce nu trebuie să facă, potrivit rapoartelor.
Aceasta descria modul în care angajații ar trebui să testeze Bard pe plan intern și să corecteze răspunsurile sale automate. Cei care au fost conectați la ghid au fost sfătuiți să acorde prioritate răspunsurilor pe subiecte pe care le înțeleg și despre care au cunoștințe bune.
CEO-ul Sundar Pichai a adăugat că angajații Google ar trebui să petreacă “cel puțin patru ore” cu Bard pentru a se familiariza cu tehnologia.
Bard este doar unul dintre concurenții din domeniul relativ nou al chatbots hiperinteligenți, dintre care majoritatea au integrat ChatGPT pentru a rămâne în avangarda căutărilor bazate pe inteligență artificială.
În ultimele zile, mulți utilizatori Bing au apelat la Twitter și Reddit pentru a împărtăși unele dintre mesajele “nebunești” pe care software-ul Microsoft le-a transmis în prima săptămână de când a fost modernizat cu tehnologia ChatGPT.
Bard vs ChatGPT: Ce știm despre inteligența artificială conversațională rivală a Google?
Google, de asemenea, și-a dezvăluit tehnologia rivală de chatbot abia săptămâna trecută. Deja a fost criticată pentru introducerea oarecum pripită a lui Bard în lume, prețul acțiunilor companiei scăzând cu 9% după ce experții au subliniat că AI-ul a făcut o eroare factuală chiar în primul său demo.
În timp ce nimeni nu se aștepta ca aceste tranziții să fie în întregime ușoare, erorile repetate pe care le-am văzut în ultimele săptămâni ridică o întrebare: Va putea inteligența artificială să funcționeze vreodată la un nivel optim fără contribuția umană?
Până în prezent, dovezile ar indica puternic că nu o va face prea curând.
În cazul Google, compania nu numai că se bazează pe creierul uman al angajaților săi pentru a curăța greșelile inteligenței sale artificiale, dar pare, de asemenea, să fie dornică să traseze o linie de demarcație între realitate și roboți pentru utilizatorii săi.
CNBC a relatat că, în secțiunea “nu face nimic” din e-mailul trimis de Raghavan, angajații au fost instruiți să nu “descrie Bard ca pe o persoană, să implice emoții sau să pretindă că are experiențe asemănătoare cu cele umane”.