Google testează afișarea unor semne de control în dreptul anumitor companii în rezultatele căutărilor sale, a declarat vineri un purtător de cuvânt al companiei, într-o mișcare menită să ajute utilizatorii să identifice surse verificate și să se ferească de site-uri web false, scrie Reuters.
Site-urile web frauduloase care imită întreprinderi sau servicii oficiale ar putea apărea în rezultatele căutărilor online, determinând utilizatorii să vizualizeze informații false despre întreprindere, înșelând utilizatorii și putând dăuna mărcii.
„Experimentăm în mod regulat funcții care îi ajută pe cumpărători să identifice afacerile online de încredere și, în prezent, desfășurăm un mic experiment care afișează bife de verificare lângă anumite afaceri pe Google”, a declarat purtătorul de cuvânt.
Google utilizează deja sisteme automate pentru a identifica paginile cu conținut „înșelător” sau fraudulos și pentru a le împiedica să apară în rezultatele căutării.
The Verge a anunțat această schimbare mai devreme vineri, adăugând că a observat bife albastre verificate lângă linkurile site-urilor oficiale pentru companii precum Microsoft, Meta și Apple în rezultatele căutărilor.
Doar unii utilizatori au putut vedea funcția, a declarat Verge, indicând faptul că Google nu a derulat încă testul pe scară largă.