Investiţiile pentru modernizarea infrastructurii feroviare, atât din PNRR cât şi prin Programul Operaţional Transport (POT 2021- 2027) reprezintă aproximatov 10 miliarde de euro, a anunţat astăzi, la preluarea mandatului, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. Întrebat despre situaţia căilor ferate şi când a mers ultima dată cu trenul, Grindeanu a spus că ultima călătorie a fost în 2002, când a făcut 15 ore de la Timişoara până la Costineşti (n.r cel mai rapid tren programat mâine, pe ruta Timişoara – Costineşti face 14 ore 39 de minute): ,,… să ştiţi că am mers ultima dată cu trenul soţia de la Timişoara la Costineşti, în 2002, am făcut undeva în jur de 15 ore, nu cred că s-a îmbunătăţit durata, chiar au fost şi nişte incidente la Balota (n.r jud. Mehedinţi, deraierea de miercuri)”. Întrebat şi despre achiziţia material rulant nou, Grindeanu a răspuns „probabil pentru la anul”.
După „momentul de sinceritate” a urmat anunţul privind „Pasajul de la Mihăileşti”. Grindeanu a anunţat deschiderea „pasajului” de la Mihăileşti, astăzi, la ora 14.00, în realitate fiind vorba despre Centura oraşului Mihăileşti despre care Economedia a scris aici. „Ştiu că e concurs cine să meargă, astăzi la ora 14.00 se dă drumul, fără tam-tam. Nu mai e cazul de festivisme, nu sunt adeptul inaugurărilor cu panglică sau cu sobor de preoţi. Nu o să merg, ştiu că e proiect început prin 2016- 2017. Repet, datoria statului faţă de cetăţeni e mare„. a spus Grindeanu.
Noul ministru al Transporturilor spune că o dată pe lună merge singur cu maşina de la Bucureşti la Timişoara şi promite că în acest weekend va verifica personal şantierul lotului 2 al Autostrăzii A 10 Sebeş – Turda înainte de deschiderea estimată pentru luna viitoare.