Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a discutat joi, 15 februarie la Roma cu vicepremierul Italiei și minstru al transporturilor, Matteo Salvini despre proiectele de infrastructură și lucrările pe care constructorii din Italia le au în România. La Roma este programată a treia ședință comună a Guvernelor României și Italiei, iar cu această ocazie au fost prezentate proiectele strategice precum Drumul Expres Oradea-Arad pe cea mai scurtă rută rutieră de la Marea Baltică la Marea Neagră și Marea Egee, modernizarea Portului Constanța și intrarea în spațiul Schengen cu frontierele rutiere.
Grindeanu nu a ratat ocazia, așa cum a făcut și în februarie 2023 să-i reclame pe constructorii italieni care nu respectă termenele chiar la ei acasă. Față de întâlnirea din februarie 2023, CNAIR a reziliat și contractul cu Todini pentru Drumul de Legătură Timișoara-A1 (după rezilierea din decembrie 2022 a celor trei contracte cu Tirrena Scavi ) :
,,Un nou an, o nouă întâlnire cu bunul meu prieten, ministrul italian al Transporturilor și Infrastructurii, Matteo Salvini ! Am decis că este oportună implementarea unor proiecte noi, stabilite în cadrul Inițiativei celor Trei Mări, care să asigure interconectarea rutieră pe ruta Marea Baltică- Marea Neagră- Marea Egee. Pe teritoriul României această rută se va materializa prin construcția drumului de mare viteză Arad- Oradea. Dezvoltarea rețelelor TEN-T reprezintă un scop comun al ambelor țări ca și diversificarea rutelor de transport care tranzitează teritoriul Uniunii Europene. În contextul extinderii accelerate a rețelelor de transport din România, am subliniat importanța respectării angajamentelor contractuale din partea firmelor italiene care activează în domeniul infrastructurii ! a transmis Grindeanu.
Constructorul WeBuild din Italia începe în această primăvară lucrările pe lotul 3 al Autostrăzii Sibiu-Pitești, cel mai mare contract pentru o autostradă în România, dar are întârzieri mari în cadrul contractului pentru Podul Brăila. Pe de altă parte, italienii lucrează foarte bine pe lotul 5 Pitești -Curtea de Argeș (30 km.) De asemenea, WeBuild are contracte de 10 miliarde lei pentru modernizarea a trei loturi pe M 100 și M 300 Caransebeș-Timișoara-Arad și Cluj -Oradea respectiv M 200 Sighișoara -Arad. Al doilea mare constructor rutier și feroviar din Italia, Pizzarotti lucrează pe Autostrada Moldovei și va începe lucrările pe Autostrada Bucureștiului Lot 1 Nord. Un alt constructor, Rizzani are mari întârzieri pe Centura Craiova Sud și va începe modenrizare Centurii București între Domnești și DN 5-Jilava. ,
În urmă cu o săptămână, la Timișoara, Ministrul Grindeanu anunța lansarea licitației pentru ,,autostrada” Oradea-Arad, care începe să se contureze ca un proiect strategic : ,,Săptămâna viitoare (n.r 12-18 februarie), probabil CNAIR va lansa în licitație Autostrada Arad-Oradea. Autostrada Arad-Oradea. Legătura Nord-Sud se face prin Gdansk (Polonia), adică de la Marea Baltică până la Salonic (Grecia) Marea Egee se face, cum, Gdansk, Varșovia, Kosice, Slovacia, Debrecen, Ungaria, Oradea, Arad, Timișoara, Moravița, Belgrad, Salonic. Este cel mai scurt drum. Repet, săptămâna viitoare se lansează în licitație care trebuie să se continue cu Timișoara-Moravița” a transmis Grindeanu.