Grindeanu îi trimite Președintelui Iohannis proiectul ,,noului CFR Marfă “. Compania ,,Carpatica Feroviar” care ar putea prelua activitatea CFR Marfă ajunge pe masa CSAT/Compania de interes strategic pentru transportul de armament și soldați va fi listată la Bursă

locomotiva CFR Marfa Sursa foto: CFR Marfă

Ministerul Transporturilor face o nouă încercare pentru înființarea Companiei ,,Carpatica Feroviar”, companie care ar putea prelua activitatea CFR Marfă. După încercările din 2022 și 2023 prin Ordonanță de Urgență, Ministerul Transporturilor a publicat un nou Proiect de Hotărâre de Guvern pentru înființarea Carpatica Feroviar companie viabilă și ,,de interes strategic pentru nevoile de apărare ale țării”. Pentru a fi adoptat în Guvern, actul normativ are nevoie de aviz CSAT și de la Consiliul Concurenței.

Nota de Fundamentare pune accent pe situația războiului de la granițe, nevoia de mobilitate militară, transport de trupe și armament ale României și partenerilor strategici și mai puțin pe rațiunile comerciale. Totuși, în actul normativ se prevede că ,,Societatea se va privatiza după  încheierea primilor doi ani financiari, în condițiile legii, prin diminuarea participaţiei statului cu un procent de 20% din valoarea acţiunilor capitalului social iniţial/Acţiunile emise de Societate pot fi cotate la bursă şi tranzacţionate liber pe piaţa de capital.”

Argumentele militare pentru înființarea Carpatica Feroviar 

Analize Economedia

economie razboi bani
romania germania
concedieri dreamstime
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere

,,Evenimentele extraordinare ale anilor 2020 – 2023 au relevat nevoia statului român de a se putea baza pe existența unei societăți de transport feroviar de marfă ce va putea realiza următoarele tipuri de transporturi:

  • transportul de trupe, echipamente, utilaje, armament, în caz de mobilizare a forțelor armate ale României și ale partenerilor strategici;
  • transportul de ajutor umanitar pentru zonele afectate de conflicte armate, pentru asigurarea cooperării internaționale;
  • transportul de cereale, materii prime și combustibil, pentru evitarea unei crize alimentare sau energetice.

Totodată, Mobilitatea Militară reprezintă un element nou introdus de către Comisia Europeană pentru perioada de programare 2021 – 2027, acesta fiind inclus și în Regulamentul privind Mecanismul pentru Interconectarea Europei 2021 – 2027 (CEF 2.0). Statul român și-a asumat creșterea mobilității militare prin aderarea la cooperarea structurată permanentă (PESCO) și în cadrul Summit-ului NATO din luna iunie 2018.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

În vederea satisfacerii nevoilor de apărare a ţării şi în limita obiectului său de activitate, Societatea are următoarele obligaţii:

  1. a) să participe împreună cu ceilalţi factori responsabili la întocmirea şi la punerea în aplicare a planului de mobilizare;
  2. b) să asigure rezervele şi capacităţile necesare îndeplinirii sarcinilor de mobilizare;
  3. c) să întocmească documentele privind completarea forţei de muncă necesare în caz de război cu personal cu obligaţii militare;
  4. d) să asigure protecţia civilă a personalului propriu, a călătorilor şi a bunurilor încredinţate pentru transport în cazul unor situaţii speciale, inclusiv al calamităţilor.

Situația CFR Marfă 

,,Statul român are obligația de a recupera, cu celeritate, ajutorul de stat declarat ilegal prin Decizia Comisiei Europene C(2020) 1115 final din 24.02.2020 (în continuare, Decizia), acordat Societății Naționale de Transport Feroviar de Marfă “C.F.R. Marfă” SA (denumit în continuare CFR Marfă). Nerecuperarea urgentă a ajutorului de stat (2,6 miliarde lei + dobânzi) poate conduce la costuri accesorii a căror valoare poate mări considerabil suma declarată ca ajutor de stat. Ținând cont de situația în care se regăsește CFR Marfă, față de care obiectivul principal al statului român este rambursarea ajutorului de stat ilegal și punerea în aplicare a Deciziei, se creează nevoia înființării unei noi companii viabile de interes strategic, pentru deservirea nevoilor de apărare a țării.

Capitalul social al Societății este de 125.000 lei şi se constituie prin vărsare de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerul Transporturilor și Infrastructurii pentru anul 2024, iar banii vin din Fondul de Rezervă al Guvernului.

 

 

 

Comentarii

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.